۸ صبحانه مغذی برای بچه ها

با کمی برنامه ریزی و انتخاب گزینه های مناسب، آماده کردن صبحانه مغذی راحت خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ اگر وقت کافی برای آماده کردن صبحانه مغذی را ندارید، می توانید صبحانه را شب قبل آماده کنید زیرا بسیاری از صبحانه هایی که می بینید را می توان روز بعد اگر احتیاج به گرم کردن باشد گرم کرده و میل کنید.

۱٫ جو دو سر پرک و سبوس جو دو سر

8 صبحانه مناسب برای کودکان

جو دو سر پرک گزینه ای مناسب برای صبحانه است. کودکان مزه تسکین دهنده این غله را دوست خواهند داشت. پخت این غله ۵ دقیقه بیشتر طول نمی کشد. حتی می توانید این غله را شب قبل بپزید و روز بعد گرم کنید و با اضافه کردن میوه و یا آجیل آن را میل کنید.

۲٫ تخم مرغ

8 صبحانه مناسب برای کودکان

تخم مرغ صبحانه ای شگفت انگیز برای کودکان است. تخم مرغ غنی از پروتئین است و مصرف آن فرد را سیر نگه می دارد. املت آسان ترین صبحانه ایست که می توان با تخم مرغ آماده کرد. اگر وقت کافی برای درست کردن املت ندارید ، می توانید تخم مرغ را شب قبل آب پز کنید به این ترتیب کودکانتان می توانند صبح روز بعد صبحانه ای مغذی و فوری را میل کنند. برای خوشمزه تر کردن تخم مرغ، کمی نمک و فلفل به آن اضافه یا آن را با یک تکه نان تست میل کنید.

۳٫مافین سبوس جو دو سر

مافین سبوس جو دو سر - محصولات سالم و ارگانیک OAB

به طور کل مافین های معمولی ناسالم و پر کالری هستند. اما خبر خوب این است که درست کردن مافین آسان است. می توانید در ساخت مافین سبوس جو دو سر از سس سیب به جای روغن استفاده کنید. این امر رطوبت شگفت انگیزی به مافین می بخشد در حالی که کالری کم آن نیز حفظ می شود. می توانید میوه ها و آجیل های مورد علاقه کودکانتان را به مافین ها اضافه کنید. مافین سبوس جو دو سر گزینه ای مناسب برای صبحانه است و فرزندان تان می توانند حتی در راه مدرسه نیز آن را میل کنند.

۴٫ اِسموتی میوه ای (معجون های میوه ای)

معجون مخصوص | سرآشپز پاپیون

اگر کودکان تان خوردن صبحانه را دوست ندارند، صبح ها اسموتی میوه برایشان آماده کنید. اسموتی مخلوطی از میوه های فصل است که به صورت یخ زده همراه با چند قالب یخ درون میکسر (مخلوط کن) ریخته شده و آماده مصرف می شود. بسیاری از کودکان صبح ها حالت تهوع دارند زیرا بدن شان برای صبح زود بیدار شدن و مدرسه رفتن آمادگی ندارد. به همین دلیل می توانید برای تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز فرزندان تان، میوه های یخ زده را با جو دو سر پرک یا سبوس جو دو سر به همراه ماست، شیر و یا آب میوه مخلوط کرده و اسموتی خوشمزه ای را برای کودکتان آماده کنید. برای دریافت ویتامین های بیشتر، حتی می توانید کمی هم سبزیجات به مخلوط اسموتی اضافه کنید.

۵٫ماست با مخلوط جو دو سر پرک و آجیل

8 صبحانه مناسب برای کودکان

ماست گزینه ای مناسب برای دریافت پروتئین مورد نیاز روزانه است. ماست چکیده غنی از پروتئین و کلسیم است. می توانید برای شیرین شدن ماست ، کمی عسل به آن اضافه کنید. همچنین می توانید میوه تازه، جو دو سر پرک و انواع آجیل ها را به ماست اضافه کنید و میل نمائید. توجه فرمائید که مصرف زیاد ماست برای دارندگان گروه خون O و A مضر است.

۶٫ نیر خیکی با میوه (cottage cheese)

8 صبحانه مناسب برای کودکان

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای یک صبحانه سبک، پنیر خیکی با میوه است. علاوه بر دریافت پروتئین فراوان ، کودکان تان طعم شیرین میوه ها را دوست خواهند داشت. البته برخی از پنیرهای خیکی دارای کالری و سدیم زیاد هستند ، بنابراین حتماً قبل از خرید، از کم کالری بودن آن مطمئن شوید. می توانید پنیر خیکی را با نان تست و یا تخم مرغ میل کنید. می توانید شب قبل مقدار زیادی سالاد میوه با پنیر خیکی درست کنید و به این طریق تا چند روز صبح ها، کودکان تان صبحانه ای مغذی و آماده مصرف خواهند داشت. توجه داشته باشید که این سالاد را بیش از یک هفته نگه ندارید زیرا میوه های بریده شده پس از یک هفته خراب می شوند.

۷٫ لقمه کره بادام زمینی و موز

8 صبحانه مناسب برای کودکان

اگر کودکانتان مزه نان تست با کره بادام زمینی و موز را دوست ندارند، آنها را به صورت لقمه های کوچک درست کنید. این کار موجب ایجاد تنوع شده و بچه ها از خوردن آن لذت خواهند برد. برای درست کردن لقمه ها، از نان های حاوی فیبر و پروتئین زیاد استفاده کنید. موز و کره بادام زمینی هر دو دارای پتاسیم، پروتئین، منیزیم، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6 و برای کودکان بسیار مفید هستند. علاوه بر لقمه موز و کره بادام زمینی، می توانید با تخم مرغ و سس سالسا لقمه مکزیکی درست کنید و یا با چند تکه سیب و پنیر و ماست، لقمه های شیرین و خوش مزه درست کنید.

۸٫ اُملت

8 صبحانه مناسب برای کودکان

اٌملت بیشتر گزینه ای مناسب برای بزرگسالان است اما کودکان نیز می توانند آن را میل کنند. اگر صبح ها وقت کافی برای آماده سازی املت را دارید، اجازه دهید کودکان تان، ترکیبات املت را خودشان انتخاب کنند. می توانید از موادی استفاده کنید که برای کودکان مناسب هستند مانند جو دو سر پرک و یا سبوس جو دو سر، تکه های پپرونی، پنیر و سبزیجات. املت، کودکان را سیر نگه می دارد و با وجود اینکه بسیار کم کالری است، غنی از پروتئین است. 

دیدگاه تان را بنویسید