جماران؛

خطر کفش های تنگ برای سلامت پا

توماس اشنایدر، ارتوپد آلمانی نسبت به خطر کفش های تنگ برای سلامت پا هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران- سبک زندگی؛ به نقل از مجله سلامتی: اشنایدر، با اشاره به اینکه تنگی کفش خطر صافی کف پا را افزایش می دهد و یکی از ناهنجاری های پا در بزرگسالی است گفت هنگامی که انگشتان پا تحت فشار قرار می گیرند، ماهیچه های کوتاه پا و رباط های جلوی پا شل می شوند، استخوان های متاتارس سپس حرکت می کنند و جلوی پا پهن می شود و این را می توان با احساس درد طولانی مدت نشان داد.

اشنایدر افزود زنان بیشتر مستعد صافی کف پا هستند. زیرا کفش های آن ها اغلب باریک تر یا پاشنه بلند است که وزن بیشتری را روی ساق پا و انگشتان پا وارد می کند.

برای جلوگیری از این بدشکلی باید کفش هایی با اندازه مناسب بپوشید، یعنی نه خیلی باریک و نه خیلی پهن.

برای انتخاب یک کفش مناسب، متخصص ارتوپد آلمانی در نظر گرفتن زمان خرید را توصیه کرد. کفش ها را باید بعدازظهر یا عصر خریداری کرد نه صبح. از آنجایی که اندازه پا در طول روز تغییر می کند. مثلاً چون متورم می شود. بنابراین، کفشی که هنگام امتحان کردن آن در صبح مناسب است، ممکن است در عصر تنگ و سپس ناراحت کننده باشد.

کفش ایده آل در حالی که انگشتان پا را هدایت می کند و پاشنه پا را به خوبی در آغوش می گیرد، فضایی را برای انگشتان فراهم می کند. همچنین کفی باید صاف و منعطف باشد تا بتواند به طور طبیعی غلت بخورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید