جماران؛

چگونه عدس را مصرف کنیم که خواص آن از بین نرود؟

حبوبات اکنون به یک عنصر برجسته در بیشتر غذاهای بشری تبدیل شده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جماران؛ به نقل از مجله سلامتی:  عدس دارای طبیعت مناسبی برای رسیدن به پروتئین است.

عدس در رنگ های مختلف موجود است. انواع رنگ روشن - مانند قرمز، زرد و قهوه‌ای - بدون پوست هستند و پختن آن زمان کوتاهی می‌برد. حدود 10 دقیقه دیگر آماده می شود. اگرچه عدس حاوی فیبر کمتری هنگام برداشتن پوست است، اما همچنان مقدار زیادی پروتئین را حفظ می کند.

 انواع تیره عدس مانند بلوگا و پوی بدون پوست بوده و با در نظر گرفتن انواع پخته شده حدود 30 دقیقه زمان می برد تا پخت آن به مدت 30 دقیقه طول بکشد و زمان پخت به مدت زمان نگهداری عدس نیز بستگی دارد. . هر چه سن آن بیشتر باشد پختن آن بیشتر طول می کشد.

عدس باید همیشه پخته شود، سباستین یونگ، صاحب و سرآشپز Wolf's Jung، یک رستوران ارگانیک در هامبورگ، توصیه می کند عدس ها را یک شب خیس کنید و سپس آنها را با آب فراوان بشویید.

یونگ که چندین بار برنده ستاره سبز میشلین شده است، توضیح داد: «این مرحله تا حدی عدس را از مواد ناخواسته مانند لکتین پاک می کند، در حالی که فرآیند پخت و پز همچنان آنها را بی ضرر می کند.

به گفته فرانتس هوسلر، کشاورز عدس ارگانیک قدیمی از شهر لاوتراخ در جنوب غربی آلمان، که گفت عدس به چهار نوع با خواص پخت و پز متفاوت تقسیم می شود.

به گفته هوسلر، عدس دانه ریز نرم است و آن را برای سالادها و دیگر غذاها ایده آل می کند، در حالی که عدس دانه درشت لطیف تر است، او می گوید: عدس غذایی غنی از پروتئین و کربوهیدرات است که آن را از نظر تغذیه ای کامل می کند.

این ترکیب عالی برای گیاهخواران است.  هوسلر معتقد است حبوبات جایگزین ایده آلی برای محصولات حیوانی مانند گوشت هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید