جماران؛

اگر لیمو و زردچوبه را به آب آشامیدنی اضافه کنید چه اتفاقی می افتد؟

رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش وزن دارد و هیدراته ماندن در سفر کاهش وزن شما ضروری است.

لینک کوتاه کپی شد

جماران؛ به نقل از مجله پزشکی: آب زردچوبه دم کرده لیمو می تواند جدیدترین روش برای کمک به کاهش وزن باشد، زیرا ثابت شده است که زردچوبه طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه می دهد و لیمو سرشار از مرکبات است که به تقویت ایمنی نیز کمک می کند.


الصورة:

 

با نوشیدن آب لیمو و زردچوبه چه اتفاقی می افتد؟

افزایش متابولیسم

هم لیمو و هم زردچوبه دارای خواصی هستند که می تواند به افزایش متابولیسم کمک کند، لیمو حاوی اسید سیتریک است که نشان داده شده است که توانایی بدن در سوزاندن چربی را بهبود می بخشد، در حالی که زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که می تواند به تنظیم متابولیسم و ​​چربی سوزی کمک کند.

حمایت از سلامت روده

حفظ سلامت روده برای کاهش وزن بسیار مهم است، زیرا عدم تعادل در روده می تواند منجر به مشکلاتی مانند التهاب و جذب ضعیف مواد مغذی شود لیمو سرشار از فیبر است که به هضم سالم کمک می کند، در حالی که زردچوبه دارای اثرات ضد التهابی است که می تواند باعث تسکین آن شود.

سم زدایی

آب لیمو می تواند به از بین بردن سموم از بدن کمک کند و از فرآیندهای سم زدایی طبیعی کبد پشتیبانی کند.

سرکوب اشتها

ترکیب لیمو و زردچوبه با آب ممکن است به سرکوب اشتها و احساس گرسنگی کمک کند. اسیدیته موجود در لیمو می تواند هوس غذایی را کاهش دهد، در حالی که اثرات ضد التهابی زردچوبه ممکن است درد گرسنگی مرتبط با التهاب را کاهش دهد.

سوزاندن چربی

تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات فعال موجود در لیمو و زردچوبه، مانند اسید سیتریک و کورکومین، می تواند به تسهیل چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند. این ترکیبات ممکن است از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری کرده و باعث تجزیه چربی موجود شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید