جماران؛

"سن ایده آل" برای مراقبت از سلامت

یک پزشک سن دقیقی را فاش کرد که در آن باید مراقب سلامتی خود باشیم تا از خطر ابتلا به برخی از بیماری های تهدید کننده زندگی در سنین بالا جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جماران؛ به نقل از مجله سلامتی: دکتر ووندا رایت که در پادکست The Diary of CEO با میزبان استفان بارتلت صحبت می کرد، تأکید کرد که دوره بین 35 تا 45 سال "دهه بحرانی" برای تمرکز کامل بر سلامت در تلاش برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها در دوران پیری است.

استفن گزارش داد که او تحقیقاتی را در مورد میانگین سنی انجام داد که در آن افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های کشنده هستند، از جمله بیماری قلبی، سرطان ریه، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، و همچنین سرطان سینه و پروستات. او این داده ها را با تعداد افرادی که در اثر هر یک از این بیماری ها می میرند مقایسه کرد. در نتیجه، استفن دریافت که «62.94 سن دقیق» (تقریباً 63 سال) است که در آن فرد احتمالاً با یکی از این مشکلات سلامتی تشخیص داده می‌شود.

دکتر رایت، جراح ارتوپد در پزشکی ورزشی، بر اعتبار نتایج این داده ها و اهمیت آگاهی از هر گونه مشکل سلامتی به موقع تأکید کرد.



 

این پزشک بر امکان پیشگیری یا مدیریت زودهنگام بیماری ها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: دهه چهل دهه ای است که در آن باید بر ارتقای سلامت تمرکز کنید.

او توضیح داد: شرایط هر چه که باشد، در سنین 40 تا 63 سالگی، زمان برای اصلاح مسیر دارید، اما اگر تصمیم بگیرید در 63 سالگی به سلامت خود توجه کنید، کار بسیار دشوارتر است.

وی افزود: موضوع فقط به مراقبت از سلامت در میانسالی محدود نمی شود، بلکه ترویج پیری سالم باید از دوران کودکی شروع شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید