جماران؛

تاثیر مصرف سیر در بیماران دیابتی

چه به اندازه مکعب های تازه، چه پاشیده یا آغشته به روغن، محققان تایید کرده اند و افزودن مقداری سیر به طور منظم به رژیم غذایی ما می تواند قند و کلسترول خون را کنترل کند.

لینک کوتاه کپی شد

جماران؛ به نقل از مطالعه ای که در مجله Nutrients منتشر شد: بر اساس تجزیه و تحلیل 22 مطالعه قبلی که شامل 29 کارآزمایی تصادفی کنترل شده انجام شده توسط محققان دانشگاه جنوب شرقی و دانشگاه Xizang Minzu در چین بود، مشخص شد که مصرف سیر با سطوح پایین گلوکز و مقداری گلوکز مرتبط است. انواع مولکول های چربی در بدن گلوکز و چربی ها مواد مغذی ضروری برای بدن هستند که انرژی و پایه طیف وسیعی از عناصر ساختاری را فراهم می کنند.

محققان در مقاله منتشر شده خود نوشتند: اختلالات متابولیسم گلوکز و لیپید می تواند منجر به تعدادی از بیماری های مزمن از جمله تصلب شرایین، دیابت و بیماری کبد چرب شود. این چیزی است که سیر می تواند برای جلوگیری از آن مداخله کند.

مشخص شد افرادی که سیر را در رژیم غذایی خود گنجانده بودند سطوح گلوکز خون پایین تر، شاخص های کنترل بهتر گلوکز طولانی مدت، کلسترول به اصطلاح "خوب" بیشتر به شکل لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL) و به اصطلاح"کلسترول" "مضر"کمتر داشتند.  کلسترول یا لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL)، همچنین کاهش کلسترول به طور کلی وجود داشت و جالب اینکه سطح تری گلیسیرید تحت تأثیر قرار نگرفت.

این مطالعه خاطرنشان می‌کند که داده‌ها به اندازه کافی جامع نیستند تا علت و معلول مستقیم را اثبات کنند، اما این ارتباط قویاً نشان می‌دهد که میوه معمولی می‌تواند راهی خوب برای مدیریت سطح گلوکز و چربی ما باشد. این مجله گفت که طول مدت کارآزمایی های تحت پوشش متاآنالیز از سه هفته تا یک سال متغیر بود و شامل مطالعاتی با استفاده از چندین شکل مختلف سیر بود: سیر خام، عصاره سیر کهنه و قرص پودر سیر.

محققان نوشتند: نتایج نشان داد که سیر تأثیر مفیدی بر گلوکز و چربی خون در انسان دارد و ارتباط بین آنها از نظر آماری معنی‌دار بود. در مورد اینکه چرا این ارتباط وجود دارد، تصور می‌شود که مواد فعال مختلف در سیر به روش‌های مختلفی از جمله کاهش استرس اکسیداتیو، نوعی سایش و پارگی سلولی که می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی عروقی شود، کمک می‌کند.

سیر همچنین حاوی ترکیب آنتی اکسیدانی به نام آلیین است که قبلا با مدیریت قند خون، چربی خون و میکروبیوم روده مرتبط بوده است. این احتمال وجود دارد که ترکیبی از تأثیرات باعث نتایج توصیف شده در اینجا شود.

پس از این مطالعه، محققان تشویق شدند تا اهمیت سیر و ارزش اضافی آن را هنگام فکر کردن به اصلاح رژیم غذایی خود در نظر بگیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید