جماران؛

یک مزیت جدید "لیمو" که نمی دانستید

وقتی ملحفه های سفید تغییر رنگ می دهند و لکه ها و زردی روی آن ها ظاهر می شود راه حل های زیادی به ذهن خطور می کند که بیشتر آن ها مربوط به پودرهای لباسشویی و شوینده های معروف است اما هیچکس به آبلیمو فکر نمی کند!

لینک کوتاه کپی شد

جماران؛ به نقل از مجله سلامتی اما روث ولتون، متخصص نظافت و لباسشویی، معتقد است که راز آن در افزودن آب لیمو به شستشوی معمولی نهفته است، زیرا می‌تواند ملحفه‌ها و روبالشی‌ها را عاری از لکه کند و رنگ‌های آن‌ها را دوباره تازه و درخشان کند.

ویلتون در گزارشی گفت: "برای کمک به از بین بردن لکه های سرسخت، باید آب لیمو را با پودر یا مایع لباسشویی معمولی به لباس های شسته شده اضافه کرد" و توضیح داد که فقط یک چهارم فنجان آب لیمو به از بین بردن لکه ها کمک می کند." به دلیل محتوای اسید سیتریک آن علامت گذاری می شود.

ویلتون خاطرنشان کرد که اسید سیتریک موجود در آب لیمو می تواند به طور طبیعی لکه های عرق و باقی مانده های ملحفه های تخت را که معمولا باعث تغییر رنگ آنها می شود، از بین ببرد.

او توضیح داد که آب لیمو یک عامل سفید کننده طبیعی است و دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین باعث روشن شدن ورقه ها می شود و در عین حال میکروارگانیسم هایی را که می توانند باعث ایجاد لکه شوند را از بین می برد.

ویلتون توضیح داد: «با استفاده از پودر لباسشویی باکیفیت، ملحفه‌های تخت را می‌توان در دمای پایین شستشو داد که به محافظت از پارچه، الیاف و ثبات رنگ کمک می‌کند» و خاطرنشان کرد: مگر اینکه ملحفه‌ها به شدت لکه‌دار باشند، شست‌وشو در دمای پایین انجام می‌شود. در دمای 40 درجه سانتیگراد باید انجام شود.

ویلتون همچنین توصیه کرد که هرگز از سفید کننده یا مواد شیمیایی روی ملحفه‌ها استفاده نکنید زیرا یکی از بدترین محصولات پاک‌کننده است که برای درمان لکه‌ها استفاده می‌شود و به تغییر رنگ کمک می‌کند و منجر به آسیب سریع بافت می‌شود لکه های پروتئینی مانند عرق، که می تواند منجر به "تاثیر معکوس" شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید