ترفند جدید برای تمیز کردن توالت فرنگی

تمیز کردن توالت فرنگی از نظر اغلب افراد کاری سخت است به همین دلیل در اغلب موارد به تعویق می افتد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اما تمیز کردن توالت فرنگی کاری ضروری است. توالتی کثیف، ظاهری بد، بوی ناخوشایند داشته و منجر به رشد میکروب ها می شود.

در این مقاله به شما برخی نکات مهم را آموزش می دهیم که با استفاده از آن ها می توانید توالت فرنگی خود را مثل روز اول بکنید. 

نکات مهم برای تمیز کردن کاسه توالت فرنگی

تمیز کردن کاسه توالت فرنگی را از بالا شروع کنید و سپس به سمت های پایینی حرکت کنید. بهتر است که سابیدن را از زیر لبه آغاز کنید. پس از آن که زیر لبه ها را تمیز کردید، زیر لبه ها را به دقت بررسی کنید تا از پاک شدن تمام لکه‌ ها و آلودگی ‌ها مطمئن شوید.

پس از این مرحله با یک برس توالت کاسه را تمیز کنید و در نهایت دهانه سوراخ تخلیه در پایین کاسه توالت را بشویید. پس از پایان شستشو، درپوش توالت را بسته و سیفون را بکشید.

در صورتی که کاسه توالت رنگ قهوه‌ای یا مایل به قرمز یا لکه‌های ناشی از رسوب مواد معدنی دارد، سطح سرامیکی کاسه را با استفاده از جوش شیرین یا پاک کننده چند منظوره پاک کنید. بعد از تمیز شدن لکه‌های رنگی، درپوش توالت را بسته و مجددا سیفون را بکشید. برای پایان کار، قطره‌های پاک کننده یا آب را از روی سطح کاسه توالت پاک کرده، وسایل شستشو و سطل زباله را کنار بگذارید و به سراغ تمیز کردن اطراف توالت فرنگی بروید.

نکات مهم برای تمیز کردن درپوش توالت فرنگی

یکی از مکان های مهمی که هنگام تمیز کردن کاسه توالت فرنگی باید به آن توجه کرد درپوش و نشیمن‌گاه است. زیرا این بخش ها با بدن افراد به طور مستقیم در ارتباط است و باید به طور کامل تمیز شود. سپس درپوش بیرونی را بالا بیاورید. نشیمن‌گاه، داخل درپوش و لبه توالت را با تمیز کننده بپوشانید. اطراف درپوش و لولاهای پشت نشیمن‌گاه توالت اغلب مکان هایی هستند که هنگام شستشوی توالت فرنگی از یاد می روند. به همین خاطر آن ها را به دقت پاک کنید.

بعضی از توالت‌ها لولایی دارند که پس از باز شدن، امکان دسترسی بهتر برای تمیز کردن را فراهم می‌کند. حتما توجه داشته باشید که باید تمام نشیمن‌گاه و سطح داخلی و خارجی درپوش توالت را با پارچه‌ و آب تمیز پاک کنید تا آثار مایع سفید کننده یا مواد شیمیایی ازبین برود.

نکات مهم برای تمیز کردن بدنه توالت فرنگی

زمانی که داخل کاسه توالت فرنگی محلول پاک کننده ریخته اید و منتظر هستید تا کاسه خیس بخورد، بدنه خارجی توالت را با اسپری پاک کننده چند منظوره تمیز کنید. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که تمیز کردن را از بالا شروع کنید تا از چکیدن آلودگی روی سطوح تمیزشده جلوگیری شود.

سپس می توانید به سراغ درب خارجی توالت رفته و آن را تمیز کنید. در پایان، کل قسمت خارجی کاسه توالت را پاک کنید. قبل از تمیز کردن لبه‌های پایینی توالت، جایی که به زمین متصل می‌شود، کناره‌ها و جلوی بدنه را تمیز کنید.

نکات مهم برای انتخاب شوینده

جرم گیرهای طبیعی و شیمیایی زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها برای تمیز کردن توالت فرنگی استفاده کنید. البته شوینده را باید با توجه به شدت کثیفی توالت انتخاب کنید. زیرا در صورتی که لکه های توالت فرنگی سخت باشند با استفاده از شوینده های ضعیف از بین نخواهند رفت. جرم گیرهای طبیعی که می توانید از آن ها برای تمیز کردن توالت فرنگی استفاده کنید عبارتند از:

استفاده از سرکه و جوش شیرین

یک فنجان سرکه سفید را درون کاسه توالت بریزید و با استفاده از برس توالت سطح داخلی کاسه توالت را تمیز کنید. برای گرفتن نتیجه مطلوب اجازه دهید سرکه حدود ۱ دقیقه روی سطح کاسه باقی بماند.

سپس حدود یک فنجان جوش شیرین به کاسه توالت اضافه کنید و ۱ تا ۲ فنجان دیگر سرکه داخل کاسه توالت بریزید. این عمل باعث می شود که یک محلول گازدار ایجاد می‌کند. با استفاده از برس توالت، اطراف کاسه را با محلول سرکه و جوش شیرین تمیز کنید.

در صورتی که هنوز لکه ها از بین نرفته اند اجازه دهید محلول سرکه و جوش شیرین تا ۳۰ دقیقه درون کاسه توالت باقی بماند. سپس دوباره با استفاده از برس لکه ها را تمیز کنید، در پایان سیفون را بکشید تا کاسه توالت آبکشی شود.

برای تهیه این جرم گیر شما نیاز به سه چهارم فنجان بوراکس، یک فنجان سرکه سفید، ۱۰ قطره اسانس روغن اسطوخدوس و ۵ قطره اسانس لیمو دارید. تمامی مواد تشکیل دهنده را داخل یک بطری بریزید و با هم مخلوط کنید.

داخل کاسه توالت، سیفون را کشیده یا با استفاده از برس توالت اطراف کاسه را خیس کنید. سپس تمام محلول را در داخل توالت خالی نمایید. اجازه دهید تا این محلول به مدت چند ساعت یا کل شب در کاسه توالت باقی بماند. کاسه توالت را با برس تمیز نموده و سپس را سیفون بکشید. البته دقت داشته باشید که از توالت هنگامی که ماده تمیزکننده در کاسه توالت قرار گرفته است استفاده نکنید.

استفاده از شوینده های شیمیایی

در صورتی که لکه های توالت فرنگی با جرم گیرهای طبیعی از بین نرفت باید به سراغ شوینده های شیمیایی بروید. هر چند استفاده از این مواد می تواند با خود عوارضی به همراه داشته باشد اما در برخی موارد چاره دیگری نیست. هنگام استفاده از شوینده های شیمیایی از ماسک و دستکش استفاده کنید. در صورت احساس هرگونه سوزش در گلو یا چشمان خود هر چه سریع تر از سرویس بهداشتی بیرون بیایید و خود را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

هر کدام از شوینده های شیمیایی دستور مصرف مخصوص به خود را دارند، هرگز بیشتر از مقدار نوشته شده در دستور از مواد استفاده نکنید.

در این مقاله در مورد تمیز کردن توالت فرنگی با شما صحبت کردیم. توالت فرنگی در صورتی که از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد بعد از مدتی دچار تغییر رنگ خواهد شد و شما هر چقدر هم که تمیز کنید مثل روز اول نخواهد شد. به همین خاطر خرید توالت فرنگی با کیفیت بسیار حائز اهمیت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید