علی قره چه لو، روز سه شنبه در باره این خبر به خبرنگار ایرنا، گفت: علت دقیق تلف شدن این خرس قهوه ای نر، بطور دقیق مشخص نیست و موضوع از سوی کارشناسان این اداره کل در دست تحقیق و بررسی است.
وی افزود: لاشه این خرس در نزدیکی اراضی روستاهای قلی کندی و محسن آباد، واقع در جاده دندی، کشف شده است که در صورت کسب اطلاعات بیشتر، نسبت به اطلاع رسانی اقدام خواهد شد.
قره چه لو با بیان اینکه شواهد ظاهری نشان می دهد که قریب به چهار روز قبل این خرس قهوه ای تلف شده است، افزود:
آماری دقیق از جمعیت خرس قهوه ای در زنجان در دست نیست و باتوجه به اینکه امکان سرشماری این گونه جانوری به صورت مشاهده مستقیم سخت و مشکل است بنابراین آمارها نیز تخمینی است.
قره چه لو با بیان اینکه در طبیعت زنجان خرس سیاه یافت نمی شود، افزود: خرس های قهوه ای دارای جثه ای بزرگ و تقریبا آرام هستند و در قیاس با خرس های سیاه، مهاجم تر و خطرناک تر نیستند.
وی به افراد توصیه کرد هنگام مشاهده خرس از نزدیک شدن به آن به ویژه در فصل بهار به جد پرهیز کنند چراکه درصورت حمله، فرار از دست این حیوان بسیار سخت خواهد بود.
قره چه لو، تصریح کرد: در اکثر ارتفاعات این استان به ویژه مناطق حفاظت شده سرخ آباد و انگوران، ارتفاعات شهرستان طارم ازجمله فیله خاصه و خرمنه سر، ارتفاعات خراسانلو در شهرستان ابهر و کوه های شمالی زنجان، خرس های قهوه ای زیست و از گوشت ماهیان و خرچنگ ها و همچنین گیاهان و میوه درختان از جمله تمشک و محصولات کشاورزی همچون انگور تغذیه می کنند.
وی با بیان اینکه خرس های قهوه ای، شکارچیانی ماهر و چالاک هستند و با توجه به جثه بزرگی که دارند بسیار قوی و تنومند می باشند و چون گونه در خطر انقراض هستند بنابراین توصیه می شود که افراد از آسیب رساندن و شکار این حیوان وحشی به جد خودداری کنند چراکه محیط بانان در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قانونی خواهند کرد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.