هدایت صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون چهار میلیارد و 950 میلیون تومان زکات در این استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد دارد.
وی اظهار داشت: طبق هدف گذاری اعلام شده از سوی کمیته امداد کشور مبلغ 12 میلیارد تومانی در حوزه زکات استان اعلام شده که این نهاد مبلغ 13 میلیارد و 500 میلیون تومان را لحاظ کرده است.
صفری افزود: درآمد زکات این استان سال گذشته 9 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که زکات هر منطقه در همان محل هزینه می شود و هرگز نمی توان زکات یک روستا را جابجا و یا در روستای دیگری صرف کرد.
وی بیان کرد: با هزینه کرد زکات کارهای خوبی برای برطرف کردن مشکلات محرومان شکل‌گرفته و علاوه بر آن پروژه‌های عمرانی متعددی از همین طریق احداث و مرمت ‌شده است.
به گفته این مسئول، این نهاد سال گذشته به لحاظ جمع آوری درآمد زکات رتبه پنجم را در کشور کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن نیز 13درصد رشد داشت.
صفری خاطر نشان کرد: طی ماه های گذشته شبهاتی را در فعالیت های کمیته امداد مطرح می کنند که هرگز واقعیت ندارد و برای گروه های هدف هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647 خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز را شامل می شود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.