به گزارش ایرنا، حجت محمدی روز سه شنبه در جلسه کمیته حفاری شهرستان خرمدره افزود: در سال جاری برای نخستین بار در 2 روستای استان زنجان طرح شبکه فاضلاب از محل اعتبارات بانک جهانی اجرا می شود که یکی از این روستاها، روستای نصیر آباد این شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح از درخواست های اصلی اهالی روستای نصیر آباد بوده که در سال جاری این طرح مطابق با استاندارهای جهانی به اجرا در می آید.
این مسئول اظهار داشت: برای اجرای این طرح در حدود 15 میلیارد ریال اعتبار اولیه از محل اعتبارات بانک جهانی تخصیص خواهد یافت که امید است به زودی پس از آماده شدن نقشه ها و هماهنگی ها لازم با شرکت های گاز، آب، برق، مخابرات و کلنگ زنی این طرح با افتتاح آن، خدمتی دیگر در افتخارات دولت تدبیر وامید در این شهرستان به یادگار ثبت خواهد شد.
فرماندار خرمدره تاکید کرد: از ویژگی های مهم این طرح تامین اعتبار آن از محل اعتبارات بانک اسلامی توسعه کشوری است و هیچ اعتباری از محل اعتبارات شهرستانی و استانی در آن هزینه نمی شود.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد این طرح با پیمانکار افزود: متولی اصلی اجرای این طرح امور آبفای استان است که به نیابت از آن امور آبفار در شهرستان اقدامات مربوطه را برعهده دارد.
این مسئول با اشاره به پیگیری اهالی روستا در زمینه رفع مشکل آب آشامیدنی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم اقداماتی در راستای حل این مشکل انجام دهیم البته اجرای طرح فاضلاب تا حدی زیادی از مشکلات روستا را کم می کند.
محمدی افزود: با شرایط اقتصادی که در آن قرار داردیم سرعت اجرای طرح ها و تحویل آن به مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم این طرح در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
فرماندار خرمدره یادآور شد: در شرایط کنونی اقتصاد مقاومتی و اتکا به توان داخلی حرف اول را می زند و برای برطرف کردن مشکلات مردم به کارشناسان و مسئولانی نیاز داریم که از جنس مردم باشند و مشکلات آنان را به خوبی درک کنند و در کمترین زمان ممکن بر این مشکلات فائق آیند.
این مسئول تاکید کرد: توسعه همه جانبه تمامی مناطق بویژه روستاها مورد توجه دولت بوده است و مسئولان شهرستان نیز همواره به دنبال همدلی و همفکری بین مردم و مسئولان هستند که این مهم می تواند یکی از نقاط قوت در راستای خدمتگذاری عادلانه به مردم باشد.
به گزارش ایرنا، این طرح به طول هشت و نیم کیلومتر شبکه گذاری و با نصب 700 انشعاب و تصفیه خانه از طریق اعتبارات بانک توسعه اسلامی تامین اعتبار و اجرا خواهد شد.
شهرستان خرمدره در 80 کیلومتری شرق زنجان واقع است.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.