محمدرضا ذوالقدریها روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افتتاح بزرگترین مرکز تجاری، تفریحی شهر ابهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی افزود: گرایش مردم به خرید از مراکز بزرگ تجاری به‌ دلیل امکانات رفاهی این مراکز در حال افزایش است و مراکز جدید تجاری توانسته ‌اند بخش بزرگی از خریداران را به سمت خود جلب کنند.
وی تاکید کرد: امروز، مراکز تجاری باید تمام ابعاد و زیرساخت‌های موردنیاز برای تامین نیازهای شهروندان را پوشش دهند و شهرداری ابهر ضمن جذب سرمایه گذاران این بخش و کمک به آنان بر اجرای استانداردهای این مراکز نظارت دقیق می کند.
ذوالقدریها تصریح کرد: پروژه مذکور نشانه این است که شهرستان ابهر نیز به رقابت در نسل چهارم ورود پیدا کرده است و این مرکز، امکانات جدیدی از جمله شهربازی، اتاق بازی کودکان و سایر کاربری ‌های تفریحی برای گروه‌ های مختلف سنی اضافه می ‌کنند و تلاش بر این است که سطح امکانات در این مراکز ضمن برابری با استانداردهای روز دنیا، به کلیه نیازهای شهروندان شامل تفریحی، فرهنگی، دینی، ورزشی، خدماتی و رفاهی پاسخ دهد.
شهردار ابهر تاکید کرد: نبود مجتمع‌هایی که تمامی نیازهای شهروندان در شهرستان را پاسخ دهد یکی از عواملی بوده که سالانه منجر به سفر مردم شهرستان به استان های اطراف برای خرید بود.
ذوالقدریها با شاره به اینکه یکی از اهداف شهرداری ابهر کمک و جذب سرمایه گذاران بخش تجاری است، ادامه داد: بر این اساس ایجاد این مجتمع می‌تواند بخشی از تقاضاهای سفربین شهری را به داخل شهر ابهرهدایت کند تا از این طریق موجب کاهش خطرات سفرهای این چنینی، صرفه جویی در هزینه و زمان شده و به جذب گردشگر و از همه مهمتر ایجاد اشتغال کمک کند.
وی اظهار داشت: مجتمع‌ های چندمنظوره تجاری، تفریحی، فرهنگی و اجتماعی از جمله جاذبه‌ های جدید گردشگری در اکثر کشورهای توسعه‌ یافته و در حال توسعه است و با توجه به موقعیت جغرافیای شهر ابهر، وجود مراکز تجاری مدرن موجب رونق گردشگری، تولید ثروت، افزایش رونق بازار و در نتیجه اشتغال پایدار می شود.
شهردار ابهر با اشاره به بهره برداری از بازار سنتی ابهر در سال گذشته، بیان کرد: پروژه دیگری که مردم ابهر در انتظار بهره برداری آن هستند ارغوان است که در محل سابق میدان امام با 50 درصد پیشرفت در حال احداث است.
شهرستان ابهر با 156 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق زنجان واقع است.
9556/806
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.