مسعود بیات منش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بزرگراه زنجان – دندی – تخت سلیمان به هشت قطعه تبدیل شده است و قطعه یک آن به طول 16 کیلومتر تا روستای قلی کندی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اتمام ساخت یک دهانه پل در این مسیر این فاز به پایان می رسد.
وی، قطعه دوم این طرح را 28 کیلومتر اعلام و اظهار کرد: این قطعه از کیلومتر 16 تا 44 در سه راهی مرصع را شامل می شود که پیمان سپاری شده و بر اساس تفاهم انجام شده این فاز سه ساله به پایان می رسد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی زنجان خاطرنشان کرد: قطعه سوم بزرگراه زنجان – دندی – تخت سلیمان معروف به گردنه چایلو به طول 28 کیلومتر از کیلومتر 44 تا 72 است.
بیات منش با بیان اینکه پیمانکار قطعه سوم نیز انتخاب و ساخت آن آغاز شده است، این قطعه نیز طی سه سال به پایان خواهد رسید.
وی، قطعه چهارم این طرح را از روستای ابراهیم آباد تا شهر دندی به طول 18 کیلومتر بیان کرد و افزود: ساخت این قطعه به پایان رسیده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی زنجان یادآوری کرد: قطعه پنجم این طرح از شهر دندی تا پایان حوزه استان زنجان به طول 35 کیلومتر است که اسناد در دست آماده برای مناقصه قرار دارد.
بیات منش مشکل اصلی ساخت این طرح بزرگراهی را تامین منابع مالی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری نماینده های مجلس، استاندار زنجان، اداره کل راه و شهرسازی و مسئولان وزارت راه از منابع ایمدرو هم به دلیل معدنی بودن برای ساخت این مسیر بزرگراه استفاده می شود، چرا که 90 درصد از استفاده کنندگان این راه معادن هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت این طرح 400 میلیاردریال اعتبار هزینه شده است، اظهار امیدواری کرد: با تزریق منابع بزرگراه زنجان – دندی – تخت سلیمان سه ساله به پایان برسد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: 120 کیلومتر از این طرح در استان زنجان و 40 کیلومتر آن در آذربایجان غربی شهرستان تکاب قرار دارد.
بیات منش خاطرنشان کرد: با ساخت این طرح مسیر تردد استان زنجان با بخش جنوبی استان آذربایجان غربی از 2 و نیم ساعت به یک و نیم ساعت کاهش خواهد یافت و سه هزار ترافیک برای زنجان جذب می شود.
وی هدف از ساختن راه های بزرگ راهی با استان های همسایه را جذب ترافیک بیشتر ابه استان زنجان بیان کرد و افزود: سه هزار ترافیک عدد قابل توجهی است و منافع آن به شامل حال شهروندان و استغالزایی آنها می شود.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج هزار و840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.