عزیزالله طبیانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ورزشکار سازمان یافته، حدود 100 نفر زن و مابقی نیز مرد هستند.
وی با بیان اینکه ورزش کارگری این استان در 26 رشته مختلف فعال است، اظهار کرد: بانوان در 6 رشته 'دو و میدانی، والیبال، آمادگی جسمانی، کوهنوردی، تنیس روی میز و بدمینتون' و مردان نیز در بیشتر این رشته های ورزشی ازجمله 'والیبال، جودو، ووشو، کاراته، کشتی، فوتبال، فوتسال، بسکتبال، شنا، ژیمناستیک، کوهنوردی، دو و میدانی، دو صحرانوردی و شطرنج' فعالیت دارند.
رئیس هیات ورزش کارگری استان زنجان خاطرنشان کرد: داشتن دفترچه بیمه، کارت بیمه ورزشی و سابقه کار سه ماهه، برای شرکت در مسابقات استانی و کشوری، برای کارگران ورزشکار الزامی است.
طبیانی افزود: هیات ورزش کارگری زنجان نیز همانند سایر هیات های ورزشی، نیازمند حمایت های مالی می باشد و نبود اعتبار کافی و لازم باعث شده است تا این هیات در اعزام تیم های ورزشی کارگری به مسابقات با مشکل مواجه شود.
وی، استقبال کارگران مرد از ورزش را خوب و بالا ارزیابی کرد و تصریح کرد: ورزش در پیشگیری بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی نقش مهم و اثربخش دارد و در واقع هزینه در ورزش، سرمایه گذاری در حوزه سلامت فرد و جامعه است.
طبیانی افزود: ورزش کارگری باعث ایجاد نشاط و شادابی در کارگران می شود و فعالیت این قشر در رشته های ورزشی موجب بهره وری بیشتر نیروی کار و در نتیجه رونق اقتصاد می شود.
طبیانی ادامه داد: عصر امروز /چهارشنبه 20 تیر/ تیم کوهنوردی زنجان در قالب چهار ورزشکار و یک مربی - سرپرست، به منظور صعود به قله 'آنه سرا' عازم شهرستان بندر انزلی می شوند.
وی، ارتفاع این قله را سه هزار متر اعلام کرد و افزود: امیررضا عباسیون، محمدحسین داداشی، الهام احمدی و زهرا همدانی خمسه به عنوان ورزشکار عازم این رقابت ها می شوند.
طبیانی با بیان اینکه مهدی سلطانی به عنوان مربی و سرپرست این ورزشکاران را در این صعود، هدایت و همراهی خواهد کرد اظهار کرد: هفته گذشته نیز تیم کوهنوردی زنجان به قله 'کلار' شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری صعود کردند.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.