دکتر حسین بابایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکلات جامعه پزشکی جدا از مردم نیست و با تمامی مسائل تلاش شده این قشر خدمتگزار خدماتی مناسبی را به گروههای هدف بویژه مراجعه کنندگان ارائه کنند.
وی اظهار کرد: بر این اساس در مورد وضعیت نوبت دهی ویزیت بیماران از مراحل انکار و دفاع باید گذشت اما در مرحله توصیف و بویژه تشخیص و آسیب شناسی به تامل بیشتری نیاز دارد.
این مسئول ادامه داد: چنانچه این موارد بدرستی تبیین نشوند، در مرحله تطبیق و سیاستگذاری مشکلات اساسی بدنبال خواهد داشت و نیازمند توجه جدی است.
بابایی افزود: هم اکنون برای ارائه خدمات بهینه به گروههای هدف و مراجعه کنندگان، در مراکز دانشگاهی علوم پزشکی سامانه های نوبتی اینترنتی ایجاد شده که دسترسی بیماران از راه دور به درمانگاههای تخصصی و فوق تخصص را امکان پذیر می کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود کمبودهایی در ارتباط با امکانات و تسهیلات موردنیاز، بررسی ها نشان می دهد، میزان قابل قبول نسبت پزشک به جمعیت در استان وجود داشته و حتی در رشته های فوق تخصصی نیروی کافی در این بخش وجود دارد که حتی با مازاد بیماران مواجه هستیم.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس عموم مردم گزینه هایی شامل مشکل نوبت دهی بیماران، عدم تناسب میزان متخصصان با احتیاجات مراجعین و بیماران ، افزایش نرخ بیماری به جمیعت در استان زنجان نسبت به نرم کشوری، رعایت نشدن قوانین ارجاع که منجر به مراجعه بی مورد در بالاترین حد تخصصی می شود می دانند که نظر خواهی در این بخش می تواند علاوه بر رفع مشکل خدمات بهتری را ارائه کرد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.