به گزارش ایرنا، فریدون هاشم نژاد روز چهارشنبه در جلسه کمیته مناسب سازی اماکن و ابنیه معلولان شهرستان طارم افزود: اهداف این نشست و کمیته مذکور، مناسب سازی و توجه به تامین نیازهای معلولان و سالمندان است که باید به یک مطالبه عمومی بین مردم و مسئولان تبدیل شود.
وی مناسب سازی معابر شهری و اماکن عمومی را کوچکترین کاری دانست که می‌توان برای معلولان انجام داد و گفت: با توجه به اینکه برخی معلولان کارهایی را انجام داده‌اند که افراد سالم توان انجام آن را ندارند، نباید هرگز از انجام کاری ناامید شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اهداف کمیته مناسب سازی و اجرای دستورالعملهای مربوطه باید به صورت یک خواسته درونی، وظیفه شرعی و امر به معروف باشد و تا خود ما نخواهیم نمی توانیم کاری را انجام دهیم.
هاشم نژاد در مورد توجه دستگاههای اجرایی به این موضوع حیاتی برای معلولان و سالمندان اظهار کرد: دستگاههای اجرایی که در بحث مناسب سازی اماکن و ابنیه، برنامه های خود را اجرائی کنند مورد تقدیر فرمانداری قرار خواهند گرفت.
وی در ادامه یکی از مولفه های امتیازدهی برای انتخاب دستگاههای برتر در جشنواره شهید رجائی شهرستان طارم را مناسب سازی اماکن و ابنیه برای سهولت تردد معلولان بر شمرد.
فرماندار شهرستان طارم از شهرداران و دهیاران خواست تا در طراحی مبلمان و المان های شهری رفاه حال معلولان را در نظر بگیرند تا از این طریق این قشر آسیب پذیر به زندگی امیدوار باشند.
این مسئول با اشاره به قانون حمایت از معلولان و ناتوانان اظهار کرد: عمر برخی رو به کهنسالی است و فراهم کردن امکانات و مناسب سازی اماکن فقط مختص معلولین نیست و کسانی که در اثر حادثه دچار آسیب شده اند و همچنین سالمندانی که به خاطر کهولت سن ناتوانند همگی نیازمند امکانات مناسب جهت رفت و آمد آسان و اوقات فراغت شاد و سالم هستند.
هاشم نژاد احداث مجتمع سالمندان به عنوان دهکده سلامت در ابعاد کوچک برای سالمندان در شهرستان طارم را ضروری دانست و بیان کرد: برای عینیت بخشیدن و دستیابی به بستر مناسب برای زندگی آرام، تجدید قوای ذهنی، روحی و جسمی سالمندان احداث چنین مجتمعی از طریق بخش خصوصی می تواند در زندگی سالم سالمندان موثر باشد.
رئیس بهزیستی شهرستان طارم نیز ضمن بیان عملکرد این اداره در سال گذشته، پیگیری مناسب سازی اماکن عمومی را از اهداف و برنامه های مهم این اداره در سال جاری برشمرد و گفت: اجرای این برنامه نیازمند همکاری تمامی دستگاههای اجرای است.
محمود عزیزی با بیان اینکه در سال گذشته دستگاه های اجرایی شهرستان به عنوان پایلوت در مناسب سازی، ارزیابی و مشکلات آنها رصد و ابلاغ شد، افزود: برای رفع مشکلات باید با اهتمام بیشتر دستگاه ها، هم محیط شهری و هم ادارات برای استفاده بهتر و آسان معلولان فراهم شود.
درآخرجلسه، پیشنهادات کلیه اعضای کمیته جهت پر کردن اوقات فراغت قشر معلولان و سالمندان و حضور پر رنگ آنان در جامع مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و همچنین پس از جمع بندی مطالب، مصوباتی تصویب و به ادارات مربوطه جهت اجرا ابلاغ شد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
8068/9886
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.