رضا عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام خمینی(ره) از معدود شخصیت های انقلابی بود که از همان دوران مبارزه انقلابی موضوع مردم سالاری را مورد توجه قرار داد.
وی یادآورشد: بر همین اساس امام راحل نخستین کاری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد، دستور تدوین قانون اساسی و واگذاری امور به ارکان مختلفی که توسط مردم انتخاب می شوند، بود.
عسگری اظهار کرد: بر اساس این دستور در کوتاه ترین زمان نهادهای حاکمیتی که همگی برآمده از مردم بودند تشکیل شدند و چندین انتخابات را برگزار شد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: شاید برجسته ترین حرکت بنیانگذار کبیر انقلاب در مجموعه اقداماتی که برای عزت مردم ایران و در جهت بالندگی کشور انجام داد، توجه به نسل جوان بود.
وی خاطرنشان کرد: به رغم تاریخ استبداد زده ای که جلوی هر گونه پیشرفت را از جونان می گرفت و جامعه را در مسیری قرار می داد که برای رفع مشکلات راهی به غیر دست نشانده برخی کشورها شدن نداشت، امام راحل توانست با هنر خود جوانان را به این باور برساند که می توانند مسیر رشد و توسعه را طی کنند.
عسگری ادامه داد: با تکیه بر همین باور بود که شاید برای نخستین بار در قرن های اخیر در جنگی که به ما تحمیل شد، حتی یک وجب از خاک کشور در اشغال دشمن نماند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی، ناشی از همان باور تزریق شده به مردم بود که می توانند با تکیه به داشته های خود و نیروی مردمی و حمایت و هدایت امام به موفقیت دست یابند.
وی تاکید کرد: امروز شاهد بسیاری از برکات در نظام اسلامی هستیم که ناشی از همان روحیه ای بود که امام خمینی(ره) نهادینه کرد.
عسگری اضافه کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب جزء معدود رهبرانی است که توانست در میان آحاد مختلف جهان محبوبیت کسب کند و امروز همه آزادی خواهان جهان از امام با احترام یاد می کنند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.