غلامحسین جمیلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تجارت و گسترش کسب و کار استان در فضای بازرگانی و تجاری با کشورهای روسیه و آسیای مرکزی، تمرکز و توجه به کشورهای اسکاندیناوی از رویکرد اصلی اتاق بازرگانی زنجان در سال جاری است.
وی به موقعیت و شرایط کنونی جمهوری آذربایجان و همچنین نزدیکی فرهنگ، زبان و سابقه تعامل و همکاری این کشور با ایران در گذر زمان اشاره کرد و ادامه داد: آذربایجان به جهت علاقه مندی به ورود در حوزه آی تی، بازار و هدف بسیار خوبی برای اجرای پروژه ها، ایده ها و همچنین خلق ثروت است و از این فرصت باید به نحو شایسته بهره ببریم.
جمیلی تمرکز بر توسعه فضای کسب و کار مبتنی بر فناوری و اطلاعات به جهت زود بازده بودن و دامنه وسیع آن، از اولویت های مهم اتاق بازرگانی زنجان عنوان کرد و افزود: در حال رایزنی با چند شرکت معتبر خارجی برای احداث یک واحد تولیدی بوردهای کامپیوتری در استان زنجان هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: با وجود اینکه موضوع تبدیل این استان به عنوان قطب الکترونیک و آی تی مطرح است، ولی تاکنون اقدام قابل توجهی برای توسعه در این حوزه انجام نشده است.
وی از تشکیل کمیسیون آی تی در اتاق بازرگانی استان زنجان خبر داد و افزود: باید از زمینه و فرصت های ایجاد شده برای توسعه فعالیت ها در این بخش استفاده کنیم تا ضمن توسعه و بهبود، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، به ایجاد، حفظ و تقویت هر چه بیشتر این برند ارزشمند نایل شویم.
6085/7312
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.