به گزارش ایرنا، مهران محسنی روز پنجشنبه به مناسبت آغاز هفته خوابگاه های دانشجویی در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته در زلزله کرمانشاه ساختمانهایی زیادی از جمله خوابگاه های دانشجویی تخریب و یا خسارت جدی دید و بر این اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تمامی دانشگاه های علوم پزشکی خواست تا وضعیت استحکام خوابگاه های دانشجویی را بررسی و اعلام کنند.
وی یادآوری کرد: بررسی ها نشان می دهد از 15 خوابگاه دولتی و خودگردان دانشجویی این واحد دانشگاهی فقط 2 خوابگاه دانشجویی دختران به ظرفیت 540 نفر، استحکام کافی بنا دارند.
محسنی افزود: این موضوع بیانگر آن است که هنگام بروز سانحه و یا حادثه خطر بالقوه برای دیگر خوابگاه های دانشجویی وجود دارد که در این راستا کمیته ایمن سازی خوابگاه ها با هدف ایمن سازی واحدها تشکیل شده است.
به گفته این مسئول هم اکنون70 درصد دانشجویان این واحد دانشگاهی غیر بومی و 30 درصد دیگر دانشجویان بومی هستند.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طی چند سال گذشته احداث خوابگاه های جدید دانشجویی در دانشگاه ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطالعات مقدماتی ساخت این واحدها نیز در دست انجام است.
وی بیان کرد: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در کنار پردیس این واحد دانشگاهی از ظرفیت های این بخش برای اسکان دانشجویان پسر استفاده خواهد شد.
محسنی افزود: طی یک ماه گذشته بودجه ای از سوی وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تجهیز خوابگاه های دانشجویی تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری اداره سلامت روانی علوم پزشکی نیز کارگاه های مختلف آموزشی را برای ایمنی و کاهش مشکلات روحی و روانی دانشجویان برگزار می کند.
محسنی افزود: متاسفانه اغلب خوابگاه های دولتی دانشجویی دانشگاه ساختمان هایی بوده که تغییر کاربری داده شده و به همین دلیل برخی امکانات لازم نظیر سالن اجتماعات قرائت خانه های استاندارد در آنها لحاظ نشده است.
وی ادامه داد: ساخت فرهنگسرا از جمله نیازهای اساسی این واحد دانشگاهی محسوب می شود که تحقق این مهم با مشارکت خیران چشم انداز بهتری را در فعالیت های دانشجویی و ارائه خدمات بهینه به گروه های هدف فراهم می کند.
به گفته این مسئول، هم اکنون یکهزار و 710 دانشجو دانشگاه علوم پزشکی زنجان در 10 خوابگاه دولتی و پنج باب خوابگاه خود گردان ساکن هستند و خدمات لازم را دریافت می کنند.
وی یادآوری کرد: از مجموع خوابگاه های دانشجویی دولتی، چهار باب به تعداد 695 مربوط به خواهران و 6 باب با 456 نفر ویژه برادران و در حوزه خوابگاه های خود گردان نیز سه باب به خواهران با 417 نفر و 2 باب دیگر مربوط به برادران به تعداد 141نفر است.
به گزارش ایرنا، هفته خوابگاههای دانشجویی با شعار 'خوابگاه دانشجویی نماد همبستگی اقوام و انسجام ملی' از 20 تا 26 اردیبهشت آغار شده است.
'مهارتهای زندگی، سبک زندگی سالم'، 'خوابگاه، ورزش همگانی، نشاط و تندرستی'، 'خوابگاه دانشجویی، بهداشت و تغذیه سالم'، 'شورای صنفی نماد همکاری و مشارکت اجتماعی'، 'خوابگاه، ایمنی، آمادگی در شرایط بحرانی'، 'خوابگاه دانشجویی، تاب آوری و مسولیت پذیری فردی'، 'خوابگاه دانشجویی، تنوع اقوام و انسجام ملی' عناوین روزهای این هفته را تشکیل می دهند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.