به گزارش ایرنا، علی وقفچی روز دوشنبه در جشنواره خیران مدرسه ساز استان زنجان به ضرورت مشارکت دادن مردم در اداره امور اشاره کرد وافزود: در شرایط حاضر کم رنگ شدن نقش مردم در عرصه های اجتماعی از جمله کارهای عمرانی، از عوامل عقب ماندگی کشور است.
وی ادامه داد: اگر آحاد جامعه دست به دست هم ندهند و با تمام وجود و سرمایه خود در فعالیت های اجتماعی حضور پیدا نکنند، دولت به تنهایی توان حل مشکلات را ندارد.
وقفچی با بیان اینکه اکنون 85 درصد درآمد کشور صرف هزینه های جاری می شود، خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی طبیعی است که توانی در کشور برای عمران و آبادی باقی نماند.
نماینده مردم شهرستان های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها راه حل مشکلات، داشتن علم در اداره امور است، اظهار کرد: برای رونق علم و تولید ثروت واقعی در کشور باید مراکز تولید علم در اولویت توجه قرار داشت باشند.
وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور سخت تر از دوران جنگ تحمیلی نیست، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس ایثار و فداکاری در جامعه و مسئولان جریان داشت و اکنون نیز باید با تکیه بر ارزش های والا در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات را رفع کنیم.
مدیرکل نوسازی مدارس، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نیز در این جشنواره گفت: هم اکنون 325 مدرسه تخریبی نیازمند بازسازی مجدد در این استان داریم.
جهانگیر صفری افزود: همچنین حدود 600 مدرسه نیز نیازمند مقاوم سازی هستند، که امیدواریم با حمایت خیران این امر محقق شود.
وی اظهار کرد: دولت به تنهایی توانایی حل مسئله فضاهای آموزشی را ندارد و نیازمند همراهی موثر مردم بویژه خیران است.
این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار داریم هر صاحب تریبونی در فرهنگ سازی و ترویج امر مدرسه سازی، یاری گر ما باشد و به جمع خیران این حوزه بپیوندد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان در مناطق خاص که دانش آموزان آنها کم تعداد هستند به یکصد دستگاه کانکس برای برقراری کلاس های آموزشی نیاز دارد.
7312/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.