فریدون احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از کالای ایرانی به مفهوم حمایت از تولید داخلی است و در همین زمینه تولیدکننده هم رسالت ارتقای کیفیت و کمیت محصول در مقایسه با اقلام مشابه جهانی را دارد.
وی یادآورشد: کالای تولید شده ایرانی باید مزیت رقابت داشته باشد ولی تا رسیدن به این نقطه باید پذیرفت که در قیمت های یکسان با کیفیت کمی پایین تر از اجناس مشابه خارجی یا در کیفیت یکسان اما قیمت بالاتر، کالا ایرانی را باید خرید تا این خلاء پر شود.
احمدی اظهار کرد: با این حرکت می توان به ارتقای سطح کیفیت محصول ایرانی تا سطح جهانی کمک کرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به موانع پیش روی ارتقای کیفیت محصول ایرانی و بهبود تولید داخلی اشاره کرد و گفت: مناسب نبودن فضای کسب و کار یکی از این موانع محسوب می شود، باید فضایی را فراهم کرد که تولید داخلی توان رقابت با محصول خارجی را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر موانع پیش روی تولید داخلی، شرایط بانکی و تسهیلات است، تولیدکننده در وضعیت پرداخت سود بالای سیستم بانکی توان رقابت با محصول خارجی تولید شده را ندارد.
احمدی یکی دیگر از موانع مهم پیش روی بهبود تولید داخلی را موضوع قاچاق اعلام و تصریح کرد: به یقین محصول داخلی توان رقابت با کالاهایی که بدون پرداخت حقوق گمرکی، مالیات و سود بانکی وارد کشور می شود را ندارد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در چنین موقعیت مخرب بودن کالای قاچاق خود را نمایان می کند، در حالی که محصول ایرانی از دل تولید داخلی خارج می شود و زمینه ساز اشتغال و تولید ثروت به شمار می آید.
وی تاکید کرد: کالای قاچاق از هر نوعی، مخرب تولید، اشتغال و درآمدزایی است.
احمدی ادامه داد: مسئولیت جدی مقابله با ورود هر نوع جنس قاچاقی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که زیر نظر دولت فعالیت می کند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مسیر مقابله با محصول قاچاق هم متوجه کنترل مرزهای فیزیکی نیست، باید در کشور سیستمی اعمال و پیاده شود که کالای قاچاق در مسیر توزیع و فروش قرار نگیرد و قابل معامله نباشد.
وی لازمه تحقق چنین وضعیتی را اجرای سیستم های متمرکز عرضه و فروش در بازار اعلام کرد و افزود: باید بازار برای کالای قاچاق نا امن باشد نه آنکه این اجناس قاچاق بازار را برای تولید داخلی نا امن کند.
احمدی اضافه کرد: فعال سازی صندوق های الکترونیکی، کاهش تبادل پول نقد و استفاده از بارکد در معامله هر نوع کالایی علاوه بر آنکه موجب جلوگیری از ورود اجناس قاچاق به بازار می شود، فعالیت اصناف را هم در پرداخت مالیات شفاف می کند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار اداره کشور، فقط یک مسیر مدیریت سیستماتیک و استفاده از شیوه های نوین است.
وی با بیان اینکه اداره کشور نیاز به تدبیر، عقلانیت و فناوری دارد، وجود سیستم های یکپارچه تبادل اطلاعات را بهترین فرصت برای مقابله با عرضه و فروش اجناس قاچاق برشمرد.
رهبر معظم انقلاب در نخستین ساعت تحویل سال جدید، نام سال 1397، را حمایت از تولید ایرانی اعلام کردند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.