به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز دوشنبه در جلسه شورای زکات این شهرستان افزود: کمیته امداد استان با فعالیت اثربخش برای مددجویان تحت حمایت و با امکانات کم بیشترین سهم را در جذب تسهیلات بانکی در حوزه اشتغال داشته است.
وی اظهار کرد: ویژگی مهم تسهیلات پرداختی کمیته امداد در حوزه اشتغال پایین بودن معوقات بانکی وام های دریافتی مددجویان تحت حمایت بوده و این نشان دهنده کارکردهای اثربخش این نهاد در حوزه فرهنگی جامعه هدف است.
عسگری افزود: عمل به وظیفه اجتماعی موجب سالم ماندن جامعه شده و ترویج و فرهنگ سازی زکات از مصادیق امربه معروف بوده که در کنار ترویج 2 فریضه الهی امر به معروف و زکات ثمرات آن موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی که مصداق منکرات محسوب می شود.
فرماندار زنجان ادامه داد: جایگاه اجتماعی خیران در جامعه در هر موقعیت و مقامی که باشند مورد تکریم مردم بوده و دوستی و محبت آنها در دل مردم جاری است.
عسگری افزود: دهیاران به فعالیت جذب مشارکت های مردمی برای انجام امور عام المنفعه در قالب خودیاری رنگ و بوی الهی بدهند.
وی یادآور شد: پرداخت زکات معامله پرسود و منفعتی است که دهیاران در روستاها فعالیت های خود در حوزه عمران و آبادانی که با مشارکت مردم انجام می شود به مدار زکات برده و با این کار به اقدامات خود رنگ و بوی الهی می بخشند.
عسگری خاطر نشان کرد: اگر اغنیا به مسئولیت اجتماعی خود در برابر نیازمندان با تکالیف و تاکیدات انجام شده دینی در این بخش عمل کنند در جامعه اسلامی فقیری وجود نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.