علیرضا جزء قاسمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از پاییز خشک و بی بارانی که امسال در استان زنجان وجود داشت خوشبختانه بارشهای زمستان کمبودهای آبی را تا حدودی جبران کرد.
وی با تاکید بر اینکه همیشه نمی توان منتظر بارش برف و باران بود، یادآوری کرد: برای عبور از بحران آب باید خود را با شرایط موجود وفق دهیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: با تشکیل کارگروه سازگاری با کمبود آب در هیات دولت و نگاه ویژه ای در این باره می توان گام های بزرگی برای حل بحران آب در کشور برداشت.
جزء قاسمی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی و اصلاح الگوی مصرف می توان از بحران آب عبور کرد یادآورشد: با توجه به اینکه استان زنجان جزو اقلیم های خشک محسوب می شود باید موقعیت ها و برنامه ریزی ها بر این اساس تعریف شود.
وی، از پوشش 100 درصدی جمعیت شهری استان زنجان در حوزه آب آشامیدنی خبرداد و افزود: عمده آب مورد نیاز جمعیت بیش از 700 هزار نفری شهرهای استان از طریق سفره های زیر زمینی تامین و از آب 116 حلقه چاه نیز استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان به شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب اشاره کرد و گفت: 34 درصد از سطح شهرهای استان تحت پوشش این شبکه قرار دارد که این میزان از سطح میانگین کشوری پایین است.
جزء قاسمی ادامه داد: با حمایت های استاندار زنجان گام های بزرگی برای توسعه شبکه فاضلاب در استان برداشته خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان 231 هزار و 687 مشترک خانگی، صنعتی، تجاری، اداری، آموزشی، نظامی، اماکن مذهبی، فضاهای سبز و کاربرهای خاص در 21 شهر استان دارد.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.