حسین سلطانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیشترین سرعت وزش باد از شهر قیدار مرکز شهرستان خدابنده با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش سرعت وزش باد در زنجان 60 کیلومتر بر ساعت گزارش شده و دمای کنونی شهر زنجان 19درجه بالای صفر است.
سلطانی خاطرنشان کرد: وضعیت جوی استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که بتدریج بر میزان شدت وزش باد افزوده شده و به حد شدید تا بسیار شدید (50 تا 90، بصورت جستی تا 120 کیلومتر بر ساعت، جنوب غربی به شمال شرقی) خواهد رسید که می تواند با وقوع طوفان های محلی گرد وخاک و غبار آلودگی نیز همراه شود.
این کارشناس ادامه داد: احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی، گلخانه ها و انبارها، خطوط انتقال نیرو و درختان پوسیده و کهنسال وجود خواهد داشت.
وی به شهروندان توصیه کرد؛ از تردد و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره تاسیسات مرتفع و اجسامی که احتمال سقوط آن ها در اثر وزش باد وجود دارد خودداری شود.
این کارشناس تاکید کرد: همچنین به سبب شدت وزش باد در ارتفاعات از حضور در مناطق مرتفع و لبه پرتگاه ها پرهیز شود و وسایل نقلیه با سطح بادگیر بالا نیز هنگام تردد در محورهای کوهستانی و گردنه ها جوانب احتیاط را رعایت کنند.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.