به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان روز چهارشنبه در آیین آغاز جشن نیکوکاری در مدرسه فرزانگان (متوسطه اول) شهر زنجان، هدف از برگزاری جشن نیکوکاری در کنار جمع‌آوری کمک‌های مردمی را ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و همدلی در جامعه بویژه نسل جوان عنوان کرد.
هدایت صفری گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، عواید حاصل از جشن نیکوکاری در مدارس با نظارت کمیته امداد و آموزش‌ و پرورش استان در سریعترین زمان ممکن از طریق شورای هر مدرسه در همان آموزشگاه بین دانش آموزان تحت حمایت این نهاد و سایر دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.
وی افزود: هم اکنون سه هزار و 68 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد این نهاد قرار دارد و در کنار پرداخت هزینه‌های تحصیلی این گروه از جامعه هدف با برگزاری جشن نیکوکاری تلاش می شود، دانش آموزان شادی خود را در سال جدید با همنوعان نیازمند خود تقسیم کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده خیران در اولین فرصت و قبل از پایان سال بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی انجام‌شده بین مددجویان تحت حمایت این نهاد توزیع می‌شود.
وی بیان کرد: برای مشارکت غیرحضوری خیران زنجانی در جشن نیکوکاری نیز شماره‌حساب 0108640425009 بانک ملی و شماره‌گیری # 024*8877* از طریق تلفن همراه پیش‌بینی‌شده است.
صفری همچنین تامین مسکن و سرپناه ایمن، ایجاد اشتغال و توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت، تامین هزینه‌های درمانی و ارائه خدمات بیمه‌ای، ارائه مشاوره‌های شغلی و خدمات مهارت‌آموزی را از جمله کارهای مهم کمیته امداد استان در حوزه محرومیت‌زدایی اعلام کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: جشن نیکوکاری سمبل مشارکت ملی و اجتماعی به ویژه در بین دانش اموزان زنجانی است.
محمود عباسی افزود: طبق تعاملات انجام گرفته با کمیته امداد استان، کمک های جمع آوری شده مدارس در کوتاه ترین زمان ممکن به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد استان برای اعتمادسازی آحاد مختلف مردم شفاف سازی کنند و تحقق این مهم آثار و نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.
به گفته این مسئول، با همکاری انجمن اولیا و مربیان و با هدف ترویج نوعدوستی و دگرخواهی 40 میلیون تومان (400 میلیون ریال) به نیازمندان کمک شده و در این ارتباط کمیته امداد نقش مهمی برعهده دارد.
به گزارش ایرنا، جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور روزهای 16 و 17 و 18اسفند با شعار 'جوانه لبخند می کاریم' در این استان نیز آغاز شد.
هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
2 هزار و 333 پایگاه جشن نیکوکاری به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های خیران زنجانی در روزهای 16،17،18 اسفند در سطح مدارس، معابر، میادین، مساجد و مراکز نیکوکاری دایر می‌شود.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.