مبین غایبلو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالهای گذشته بحث تکمیل ظرفیت دفن اموات در مزار بالا و پایین شهر زنجان مطرح شده اما این موضوع چندان مورد توجه عموم مردم قرار نگرفته است.
وی اظهار کرد: برای تبیین بهتر این موضوع جلساتی با معتمدین شهر برگزار خواهد شد تا این موضوع بیش از گذشته به شهروندان اطلاع رسانی شود.
مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری زنجان ادامه داد: طبق تمهیدات اتخاذ شده برای دفن اموات در مزار جدید فضاهای مختلفی از قبیل کاشت درخت، پارکینیگ و آماده سازی 900 قبور یک، 2 طبقه و خانوادگی آماده سازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: نمازخانه و سرویس بهداشتی مزار جدید نیز در حال آماده سازی قرار دارد و طبق برنامه ریزی ها نیز برای ایاب و ذهاب شهروندان خطوط اتوبوسرانی راه اندازی خواهد شد.
غایبلو خاطر نشان کرد: این سازمان تلاش دارد با همکاری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری نیز ورود و خروجی مناسبی برای مزار جدید مهیا شود تا مشکلات کمتری بوجود آید.
به گفته ی، مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری زنجان از سال 80 تا 9 اسفند امسال 36 هزار و 501 مورد فوتی در استان ثبت شده که از این تعداد 26 هزار و 133 مورد آن در مزار بالا و پایین شهر زنجان دفن شده است.
وی خاطر نشان کرد: به عبارتی از سال 80 تا مدت یاد شده 9 هزار و 583 نفر از اموات در مزار بالا و و 16 هزار و 550اموات نیز در مزار پایین دفن شده و ظرفیت این 2 مکان به پایان رسیده است.
به گزارش ایرنا، محل جدید مزار زنجان در محل سازمان آرامستان های شهرداری زنجان و جنب شهرک صنعتی شماره یک واقع شده است.
این مزار در زمینی به مساحت 50 هکتار آماده سازی می شود و هم اکنون تعدادی قبر نیز آماده سازی شده و خیابان ها نیز در حال تکمیل است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.