علیرضا جزء قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی در خصوص کاهش محسوس دمای هوا، احتمال یخ زدگی لوله های آب شرب و کنتورهای آب بسیار محتمل است.
وی تاکید کرد: مشترکانی که با مشکل یخ زدگی کنتور آب منازل خود مواجه شدند بلافاصله مورد را با شماره 122 به صورت شبانه روزی گزارش دهند.
قاسمی یادآورشد: هزینه تعویض این کنتورها حدود 70 هزار تومان است که باید از سوی مشترکان پرداخت شود.
وی ادامه داد: مشترکانی که کنتورهای آب آنها در حیاط منزل مسکونی قرار دارد و یا در ورودی های ساختمان ها و محیط باز تعبیه شده، آن را با پشم شیشه و پتوهای کهنه بپوشانند تا مانع یخ زدگی و تحمیل هزینه تعویض آن شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: برخی از مشترکان برای جلوگیری از یخ زدگی دستگاه های کنتور آب اقدام به باز نگهداشتن شیر آب در طول شبانه روز می کنند که این روش غلط محسوب می شود.
قاسمی ادامه داد: اعمال این روش موجب پرداخت هزینه های زیاد برای مشترکان و هدر رفت آب آشامیدنی می شود.
وی، روش صحیح باز کردن کنتورهای آب یخ زده را استفاده از سشوار و بخار آب دانست و یادآورشد: این روش موجب باز شدن بدون خسارت به دستگاه می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، از مشترکان این شرکت خواست: از روشن کردن آتش و تماس مستقیم کنتور آب با شعله های داغ خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، زمستان سال گذشته بیش از 305 دستگاه کنتور آب بر اثر یخ زدگی در این استان تعویض شد.
آب آشامیدنی 11 روستا در شهر زنجان و تعدادی دیگر از روستاها درشهرهای صائین قلعه، آببر، ماهنشان و دندی توسط شرکت آب و فاضلاب شهری تامین می شود.
هم اکنون 725 هزار نفر در 21 شهر استان زنجان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان هستند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.