به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: امروز جهان در حوزه خلق ثروت و اشتغالزایی به سمت بهره گیری از فضای مجازی و فناوری اطلاعات حرکت کرده است.
وی با بیان اینکیه 'سهم ایران در عرصه جهانی از اشتغالزایی و خلق ثروت بسیار کم است' ، اظهار کرد: خواه ناخواه برای همسو شدن با جامعه جهانی مجبور به حرکت به سمت بهره گیری از فناوری اطلاعات و رشد اقتصادی در این عرصه هستیم.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: با وجود آنکه سهم 670 نفری زنجان از اشتغال 90 هزار نفری کل کشور محقق شده است اما کافی نیست و باید از حوزه ای که با اندک سرمایه گذاری و کمترین نیروی انسانی بیشترین بهره وری را دارد، بیشتر بهره گرفت.
وی به همکاری نکردن برخی دستگاه ها در حوزه اجرای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطر نشان کرد: در صورتی که دستگاهی همکاری لازم را ندارد به حتم مطرح و معرفی شود و در این زمینه با کسی تعارف ندارم.
درویش امیری ادامه داد: گزارش عملکرد دستگاه ها باید دریافت تا وضعیت استان در تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی مشخص شود.
استاندار زنجان به اجرای ماده 27 در این استان اشاره کرد و گفت: در اجرای این ماده هم تعارف نداریم و اگر دستگاهی همکاری لازم را در این زمینه ندارد معرفی شود و خود دستگاه محل تامین منابع مالی اجرای پروژه ها رو تعیین کند.
وی به کاهش اعتبارات عمرانی کشور در سال جاری اشاره و اصافه کرد: بر همین اساس برای اجرا و تکمیل طرح ها راهی بجز واگذاری طرح ها به بخش خصوصی وجود ندارد.
درویش امیری تاکید کرد: برخی پروژه ها جذابیتی ندارند اما در مقابل برخی دیگر که جذابیت لازم را دارند دستگاه اجرایی مربوطه همکاری کافی و مورد انتظار را ندارند.
3001/8068
خبرنگار : مینا افشاری *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.