اسرافیل نیازی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تفصیلی شهر سلطانیه به غیر از طرح ویژه پیش بینی شده، آماده شده و هم اکنون نقشه های آن در دست تعیین تکلیف است.
وی یادآورشد: طرح تفصیلی شهر سهرورد در استان مصوب و برای تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است و در دستور کار این شورا قرار دارد.
نیازی اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر چورزق علاوه بر تصویب در این استان، در شورای عالی معماری و شهرسازی هم مصوب شد و هم اکنون منتظر ارسال مدارک نهایی برای ابلاغ است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان گفت: طرح تفصیلی شهر زرین رود هم در استان نهایی شد و پس از انجام اصلاحات برای طرح و تصویب در شورای برنامه ریزی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال می شود.
وی خاطر نشان کرد: برای 2 شهر کوچک و تازه تاسیس کرسف و نوبهار هم، بنا بر قانون جدید، متولی تهیه طرح تفصیلی استانداری تعیین شده است.
نیازی ادامه داد: با اعتبار اختصاص یافته، برای نخستین بار به منظور تهیه طرح تفصیلی نقشه های هوایی از شهرهای نوربهار و کرسف تهیه شد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان گفت: نقشه برداری هوایی، دقیق، درست و قابل استناد است و امید می رود طرح این دو شهر تازه تاسیس تا سال 97 تعیین تکلیف شود.
وی اضافه کرد: طرح تفصیلی مرحله یک شهر خرمدره به اتمام رسیده و آماده تصویب در کمیسیون ماده 95 است.
نیازی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر قیدار هم در دست تهیه است و پیشرفت خوبی دارد، ابراز کرد: طرح شهر زنجان هم در مرحله پیشنهادی بوده و تحقیقات کارشناس آن انجام شده است.
پیش از این نیازی در اردیبهشت سال جاری خبر داده بود که طرح تفصیلی تمام شهرهای این استان تا پایان شهریور امسال آماده، تصویب و ابلاغ می شود.
طرح تفصیلی شهرها، نقشه توسعه ای مناطق را تعیین می کند و به مسئولان نحوه برنامه ریزی شهری را نشان می دهد.
استان زنجان با هشت شهرستان 21 شهر دارد که از این میان 17 شهر آن جمعیت زیر 25 هزار نفر دارند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.