به گزارش ایرنا، سردار علی شریعتی شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از خادمان موکب زنجان در مراسم اربعین حسینی، افزود: عملکرد خوب موکب شهدای زنجان در سامرا کار عظیمی بود و بازتاب وسیعی داشت.
سردار شریعتی خاطرنشان کرد: این بازتاب به اندازه ای بزرگ بود که رهبر معظم انقلاب خودشان به بنده فرمودند که عملکرد این موکب را به حتم به اطلاع ایشان برسانید و آن را تبیین کنید.
فرمانده قرارگاه سامرا تصریح کرد: به هر استانی که پیشنهاد حضور در خارج از محدوده حرم را دادیم قبول نکردند و حضور زنجانی ها کار ستودنی و بزرگی بود.
وی گفت: با توجه به اتفاقات سال های گذشته در عراق، به این نتیجه رسیدم خداوند متعال همه کسانی که از این جمع در زمان جنگ حضور داشت را نگه داشته تا با کمک بقیه خادمان سامرا را از مظلومیت نجان دهند.
سردار شریعتی تاکید کرد: با معرفت و بصیرت مردم در سال گذشته، نقشه تکفیری ها در سامرا نقش برآب شد، چون می خواستند با چند عملیات انفجاری انتحاری 20 روز قبل از اربعین زائران امامین عسکرین را بدون زائر و مظلوم باقی بگذارند.
فرمانده قرارگاه سامرا تصریح کرد: مردم با این وجود و اعلام رسمی دولت عراق مبنی بر نبود امنیت در سامرا، به زیارت ایشان مشرف و با این کار موفق به برقراری امنیت در این منطقه شدند.
وی خاطرنشان کرد: حضور سال گذشته زائران در سامرا با اینکه می دانستند امکان شهادت در هر لحظه ای که در این منطقه هستند وجود داشت، باعث شد تا نقشه تکفیری ها شکست بخورد.
سردار شریعتی با بیان اینکه سال گذشته تا 40 درصد زائران ایرانی در عراق به سامرا رفته بودند، افزود: اما با برنامه ریزی هایی که برای حضور پرنگ مردم انجام شد، تا 90 درصد زائران ایرانی در سامرا هم حضور یافتند.
فرمانده قرارگاه سامرا تاکید کرد: خوشبختانه در اربعین امسال قریب 3 و نیم میلیون نفر در برنامه زیارتی خود سفر سامرا را هم گنجانده بودند.
وی با تشریح وضعیت عقیدتی شهر سامرا، گفت: با اینکه داعش در سامرا حضور فیزیکی ندارد، اما تفکر داعشی هنوز در سامرا وجود دارد و وظیفه ماست که مردم آن منطقه را تفهیم کرده و مواضع خودمان را تبیین کنیم.
سردار شریعتی ادامه داد: برای آنکه کسبه سامرا برکت حضور زائران در رونق کسب خود درک کنند، به خادمان موکب ها و مردم گفتیم هرچه می توانید از اصناف شهر سامرا خرید کنید و این کار راهبردی در جلب اعتماد آنها بسیار تاثیرگذار بود.
فرمانده قرارگاه سامرا اظهار داشت: در شب اربعین آب معدنی در سامرا نبود و به موکب ها گفتیم که باید به فروشندگان سامرایی فشار بیاورید تا خودشان برای شما آب معدنی تهیه کنند، با این کار امنیت پایدار به وجود می آید.
وی گفت: حضور و تردد 15 روزه زائران حسینی در اربعین برای نخستین بار در تاریخ شهر سامرا از داخل شهر انجام گرفت و این کار در راستای همان خدمتی است که موکب استان زنجان با حضور خود انجام داد.
سردار شریعتی افزود: برای نخستین بار بود که علاوه بر تردد از داخل شهر، خود مردم آنجا برای زائران موکب برپا کردند و برخی مغازه ها اقلام صلواتی پخش کردند.
فرمانده قرارگاه سامرا خاطرنشان کرد: مسئله ناامنی با وجود سیل عظیم جمعیت در سامرا وجود نداشت و امنیت در این مدت بسیار مطلوب ارزیابی شد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته تعداد موکب های ایرانی در سامرا نزدیک 6 موکب بود، اما امسال با برقراری امنیت 22 موکب ایرانی در این شهر مستقر شد.
تا 23 آبان امسال بیش از 16 هزار و 450 زائر اربعین حسینی از این استان به مرز مهران و نجف اشرف در عراق جابجا شده اند.
اربعین سال گذشته 11 هزار و 685 زائر و عزادار اباعبدالله الحسین(ع) از استان زنجان با 331 دستگاه به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه منتقل شده بودند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.