محمدنقی صالحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته 3 کتابخانه درون مدرسه ای راه اندازی کرده ایم.
مدیرکل کانون پرورش فکری زنجان تاکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای این کانون توسعه فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار استان است.
صالحی ادامه داد: مناطق سجاس، چورزق، دندی و زنجانرود از جمله مناطق محروم و کم برخوردار هستند که فعالیت های فرهنگی در 2 سال گذشته در آن آغاز شده است.
وی با اشاره به ضرورت توجه به اوقات فراغت کودکان و دانش آموزان، گفت: این کانون با توجه به اهتمام جدی در حوزه اوقات فراغت یکی از دستگاه های برتر در فعالیت های بخش اوقات فراغت زنجان انتخاب شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همواره رسانه ای قابل اعتماد و استناد در جامعه بوده و یار دولت است.
صالحی افزود: این خبرگزاری در مقایسه با سایر رسانه ها جایگاه ویژه، فعال و تاثیرگذارتری در مناسبات کشور دارد.
وی بیان کرد: ایرنا اخبار و عملکرد دستگاه های دولتی را مطلوب و حرفه ای منعکس می کند و اقدامات برجسته دولت را به اطلاع عموم مردم می رساند.
مدیرکل کانون پرورش فکری زنجان با اشاره به سیاه نمایی عده ای درباره فعالیت های دولت، گفت: اطلاع رسانی مناسب و بهنگام فعالیت های دولت مانع از گسترش این سیاه نمایی ها در بین مردم می شود.
صالحی با اشاره به لزوم همکاری و تقویت دولت، تصریح کرد: ایجاد فضای همدلی، هم افزایی و صمیمیت باعث خواهد شد تا شاهد توسعه و رشد کیفی در بخش های مختلف باشیم.
به گزارش ایرنا، از زمان شروع فعالیت دولت تدبیر و امید در استان زنجان، توسعه مراکز فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان رشد 30 درصدی داشته است.
قبل از دولت یازدهم،20 مرکز فعالیت داشت، در این مدت با تلاش های شبانه روزی، تعداد این مراکز به 29 مرکز افزایش یافته است.
با ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی، جذب و فعالیت اعضا از 5هزار و 800 عضو در سال 93 به نزدیک 16 هزار عضو رسیده است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگی و هنری است که برای پر کردن خلا آثار و محصولات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، در دی‌ماه ۱۳۴۴ فعالیت خود را آغاز کرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای گسترده‌ترین شبکه کتابخانه های کودکان و نوجوانان و نیز از برجسته‌ترین تولیدکنندگان و ناشران کتاب‌های این کودکان و نوجوانان در ایران به شمار می‌رود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.