حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان ضمن تسلیت شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها، افزود: قم پایگاه ترویج دین اسلام است و بنیانگذار انقلاب ایران تربیت شده این بانوی گرامی اسلام در این شهر است.
وی به 9 دی به عنوان روز بیداری و هوشیاری ملت ایران اشاره کرد و یادآورشد: فردا/شنبه/ سالروز این روز تاریخی و سرنوشت ساز است و این روز، روز میثاق امت با امام مسلمین به شمار می رود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی هایی منحصر به فرد است، گفت: این ویژگی ها عدم وابستگی به بلوک های غرب و شرق و مستقل بودن آن با شعار دین، خدا، پیامبر و وعده مدیریتی بر اساس عدالت است.
حجت الاسلام خاتمی اظهارکرد: بعد از پیروزی انقلاب دشمنان این کشور همواره بر تربیت منافقان، ترور انقلابیون، کودتا، حمله ناجوانمردانه به طبس و جنگ هشت ساله با هدف سقوط انقلاب اهتمام داشته اند.
وی تاکید کرد: یاری خداوند متعال، هدایت و رهبری های ولی امرمسلمین جهان، اعتقاد و ایمان مردم همه این نقشه های پلید و شوم را خنثی کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بعد از فشارهای خارجی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب توطئه هایی در سال 78 و 88 انجام شد که با بیداری ملت آگاه و همیشه در صحنه خنثی شد.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: هدف از این توطئه ها اصل نظام جمهوری اسلامی ایران و نقشه های آن حساب شده است و فتنه 88 نیز با حمایت دشمنان خارجی و فریب خورده داخلی بود باطل شد.
وی ولی فقیه را ستون خیمه نظام و انقلاب دانست و یادآورشد: با عنایات خداوند بارتعالی و اعتقاد و ایمان مردم ایران، که مساله اصلی این فتنه توهین به مقدسات اسلام، ولایت فقیه و نظام در روز عاشورای حسینی بود، با احساس خطر از سوی مردم وارد میدان شدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: جوشش مردم ایران در این روز تاریخی پاسخ به همه کسانی است که انقلاب و اسلام را هدف گرفته اند.
وی به سالروز میلاد عیسی مسیح اشاره و ضمن تبریک به پیروان این پیامبر الهی افزود: بعد از ظهور امام زمان حضرت عیسی خواهد آمد و تشکیل امتی واحد و جهانی را خواهند داد.
حجت الاسلام خاتمی 13 دی را سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام راحل به گورباچف در سال 66 بیان کرد که امام (ره) در این پیام توجه آنها را معطوف به اسلام و ارزش های والای این دین کرده بودند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.