به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی افزود: زنان سرپرست خانوار به دلایل مختلف از جمله طلاق، فوت همسر، ازکار افتادگی همسر، خودسرپرستی، اعتیاد، زندانی و یا متواری بودن همسر دارای پرونده هستند و بهزیستی توانمند سازی این قشر از جامعه را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: از اهداف مهم این اداره کل توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی است که سالانه 10درصد از مددجویان این نهاد باید از چرخه حمایتی خارج شوند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ارتقاء عزت نفس زنان سرپرست خانوار با ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: برای اینکه یک فرد به اشتغال مطلوب برسد باید در وی توانمندسازی دورنی صورت گیرد تا فرد بتواند ارتباط مؤثر با جامعه برقرار کند.
محمدی افزود: تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بیمه ای هستند که از این تعداد یک هزار و 109 نفر از بیمه تامین اجتماعی و تعداد 460 نفر از بیمه روستایی و عشایری بهره مند هستند.
وی اظهار کرد: کمک هزینه تحصیلی برای فرزندان مددجویان نیز از دیگر خدمات ارائه شده توسط بهزیستی است که تعداد هزار و 379 دانش آموز و تعداد 168 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار نیز از کمک هزینه دانشجویی برخوردار هستند.
به گفته ی، این مسئول ، 446 نفر زن سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت مستمری هستند که از دیگر خدماتی چون ودیعه مسکن، وام اشتغال، هزینه درمان، کمک هزینه درمان، انتقال و معافیت سربازی بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 10کلینیک مددکاری اجتماعی باحضور 32 مددکار اجتماعی در سطح استان فعال هستند و به زنان سرپرست خانوار بهزیستی استان زنجان خدمات ارائه می کنند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.