خدیجه ابراهیم خانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اقدامات انجام گرفته تمامی مطالبات داروخانه های خصوصی و دولتی تا پایان سال گذشته پرداخت شده و امیدواریم این روند در سال جاری نیز آغاز شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس بدهی این اداره کل به مراکز دانشگاهی سطح یک روستاییان تا پایان سال گذشته 100 درصد و برای بیمارستانهای دولتی تقریبا 70 درصد (آذر 95) پرداخت شده است.
ابراهیم خانی افزود: مطالبات پاراکلینیک های دانشگاهی نیز تا پایان اسفند، بیمارستان های غیر دانشگاهی تا آبان و بیمارستان خصوصی تا ماه دی، مراکز درمانی- خصوصی اسفند و برای مراکز رادیولوژی و آزمایشگاها نیز تا بهمن سال گذشته پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: میزان هزینه های درمانی تحمیل شده صندوق بیمه همگانی سلامت در این استان 46 میلیارد تومان بوده است و با احتساب مراکز طرف قرارداد این رقم به مراتب افزایش دارد.
ابراهیم خانی افزود: این در حالی است رضایت افکار عمومی از طرح تحول سلامت حدود 83 درصد اعلام شد و مردم از این طرح استقبال کردند اما ایرادات و نواقصی دارد.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت بهینه در هزینه های درمانی می تواند مشکلات و معضلات بوجود آمده را به میزان زیادی کاهش داده و روند بهتری را حاکم کند.
به گزارش ایرنا،هم اکنون 452 موسسه تشخیصی درمانی شامل پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص و نیز مراکز درمانی با بیمه ی سلامت قرارداد داشته و به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند.
پیش از این مدیر کل بیمه سلامت استان، آمار بیمه شدگان تا پایان شهریور امسال را به تفکیک شهرستان های استان را به ترتیب زنجان 224 هزار 356، ابهر 72 هزار 5، خدابنده 153 هزار727، طارم 44 هزار 320، خرمدره 26 هزار 470، سلطانیه 28 هزار 2، ایجرود 37 هزار 834 و ماهنشان 34 هزار 821 نفر عنوان کرده بود.
هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.