به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان افزود: همکاری نکردن کارشناسان در صدور استعلام ها و مجوزهای مورد نیاز به مانعی بر سر راه سرمایه گذاری استان تبدیل شده است.
وی یادآورشد: مسئول مستقیم نظارت بر روند صدور استعلام ها و مجوزها، مدیران دستگاه ها هستند و خود باید بر عملکرد کارشناسان نظارت کافی داشته باشند.
درویش امیری اظهار کرد: منابع دولت برای اجرای پروژه ها و سرعت بخشی به روند توسعه استان محدود است و راهی به غیر از جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی وجود ندارد.
استاندار زنجان گفت: مدیران باید در موضوع جذب سرمایه گذاران و منابع اعتباری پیگیری لازم را داشته باشند و از اعتبارات ملی برای تامین منابع مالی پروژه ها و طرح ها استفاده کنند.
وی به طرح مساله تدوین لایحه بودجه سال 97 اشاره و خاطرنشان کرد: مدیران از هم اکنون پیگیری لازم را برای پیش بینی اعتبار مورد نیاز طرح های اولویت دار استان زنجان داشته باشند.
درویش امیری بر لزوم پیگیری مدیران برای جذب اعتبارات ملی اشاره کرد و ادامه داد: منابع ملی اعتبارات قابل توجهی در فصل ها و بخش های مختلف برای اجرای پروژه ها پیش بینی کرده است که مدیران می توانند با پیگیری بخش قابل توجهی از آنها را جذب کنند.
استاندار زنجان گفت: فقط 15 درصد از بودجه عمرانی کل کشور به استان ها اختصاص یافته است و مدیران برای چانه زنی و دریافت اعتبار بیشتر برای استان باید از دستگاه های مرکزی پیگیری لازم را داشته باشند.
وی از جذب یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه 2 خطه کرده راه آهن زنجان - تبریز خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است و تلاش می شود یک هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر تا پایان سال جاری جذب شود.
درویش امیری به اعزام زائران ایرانی برای حضور در اجتماع عظیم اربعین حسینی در عراق اشاره و ابراز کرد: ایران برای کمک به برگزاری این همایش بزرگ با کشور عراق همکاری می کند اما هیچ مسئولیتی پس از مرزهای جمهوری اسلامی در قبال زائران ندارد و تمام کسانی که عازم هستند باید ویزای مورد نیاز را دریافت کرده باشند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.