به گزارش ایرنا، سید بیوک موسوی شامگاه یکشنبه در همایش پدافند غیرعامل واحدهای تابعه وزارت امو اقتصادی و دارایی استان زنجان افزود: پدافند غیرعامل به ارتقای مقبولیت نظام و افزایش اعتمادسازی دولت در میان آحاد جامعه، میزان ارتقای این اعتماد و نهادینه سازی مستمر آن بر می گردد.
وی یادآورشد: با کسب موفقیت در هر زمینه ای، می توان مردم را در امور مختلف درگیر و به تبع آن اعتمادسازی کرد، زیرا آنان به این باور می رسند که نظام و دولت متعلق به آنان است و آینده روشنی برایشان رقم خواهد زد.
موسوی با بیان اینکه به واقع تهدیدهای بسیاری پیش روی نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، اظهار کرد: برای مقابله با این تهدیدها باید مدیریت هوشمندانه ای در پیش گرفت و متوجه بود که کوتاهی در این زمینه می تواند منجر به خسارتی خارج از حد تصور شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به مشکلات اجتماعی موجود اشاره و خاطر نشان کرد: در صورتی که همین مشکلات اجتماعی به موقع برطرف نشوند، هر کدام می توانند به تهدیدی در جامعه تبدیل شوند.
موسوی پدافند غیر عامل را مدیریت هوشمندانه و با وجدان کارها برشمرد و ادامه داد: در مدیریت هوشمندانه باید نقاط آسیب رسیدن به مردم و مناطق تهدید کننده را شناخت.
مدیرکل گدافند غیر عامل استانداری زنجان هم در این مراسم گفت: در پدافند غیر عامل باید اقداماتی را انجام داد که در صورت وقوع هر نوع بحرانی بتوان مصون ماند و کمترین آسیب را دید.
باب الله فتحی افزود: مهمترین تکلیفی که مسئولان بر عهده دارند، شناسایی اماکن حساس، حیاتی و مهم و مناسب سازی آنهاست.
وی تاکید کرد: در این راستا آموزش همگانی و اطلاع رسانی از مهمترین مواردی است که ما همواره در دستور کار داریم اما دراین حوزه نمی توان یک دستور کار واحد داشت و باید متناسب با موقعیت برنامه ریزی کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان هم در ادامه این جلسه پدافند غیر عامل را از برنامه های هر ساله این اداره کل برشمرد و اهداف آن را تبیین جایگاه پدافند غیر عامل برای مشاغل حساس، ایجاد روحیه تعامل برای واحدهای تابعه، فرهنگ سازی موضوع پدافند غیر عامل، آموزش و ارتقای سطح حساسیت و آمادگی برای هر نوع مقابله اعلام کرد.
ابوالفضل عباسچیان با بیان اینکه پداقند غیر عامل ریشه در نیازهای انسانی و بشری دارد، امنیت را یکی از نیازهای اساسی بشریت خواند و افزود: تهدیدات امروز بسیار متفاوت از گذشته است و مهمترین ویژگی آن سیال بودن آن محسوب می شد.
وی یادآورشد: بازیگران این عرصه روز به روز در حال افزایش است و از همین رو هم باید همواره برنامه های پویا و مستمری داشت.
6 تا 12 آبان در تقویم ایران به نام هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.