امجد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 21جمعه شب موضوع از سوی دوستداران حیات وحش به محیط زیست گزارش شد و محیط بانان نیز بلافاصله به محل اعزام و نسبت به دستگیری متخلفان اقدام کردند.
وی اظهار کرد: متخلفان دستگیر شده غیربومی هستند و از آنان یک قبضه سلاح شکاری، 78 تیر فشنگ ساچمه زنی و لاشه 2سر خرگوش، کشف و ضبط و ضمیمه پرونده شد.
به گفته باقری، برای این چهار شکارچی غیرمجاز که در روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان زنجان دست به شکار خرگوش زده بودند پرونده تشکیل و به منظور رسیدگی و اعمال قانون تحویل مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه تنها یک نوع خرگوش در استان زنجان یافت می شود افزود: شکارچیان متخلف بدانند در صورت دستگیری به جرم شکار هر سر خرگوش از بابت ضرور و زیان وارده به محیط زیست به پرداخت 2 میلیون ریال محکوم می شوند و جریمه تعیین شده از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز بسته به رای و نظر قاضی پرونده خواهد بود.
باقری از شکارچیان متخلف خواست دست از شکار حیات وحش و آسیب به طبیعت بردارند که در غیر این صورت با متخلفان دستگیر شده برخورد قانونی خواهد شد.
وی از دوستداران طبیعت و حیات وحش استان زنجان خواست در صورت مشاهده متخلفان شکار و صید به نزدیکترین واحد محیط زیست و یا از طریق شماره تلفن های3 -33541001 اطلاع دهند تا در خصوص برخورد با خاطیان اقدام شود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.