به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اسدالله درویش امیری در شورای جوانان استان زنجان افزود: موضوعی که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد و برای تحقق آن دست به کار شوند، مهارت آموزی تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
وی یادآورشد: توسعه مراکز مهارت آموزی و فراگیری حداقل یک مهارت برای جوانان، از رسالت های مسئولان است.
درویش امیری اظهار کرد: هر جوانی که فارغ التحصیل می شود باید به یکی از مهارت های فنی مسلط باشد و این موضوع در برنامه ریزی ستاد ساماندهی اشتغال جوانان مد نظر قرار گرفته است.
استاندار زنجان با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای جوان جهان به شمار می آید، گفت: خود جوانان باید در کنار موضوعاتی که در خصوص آنان مطرح و برنامه ریزی می شوند حضور داشته باشند و نظر، علایق و سلایق خود را مطرح کنند.
وی خاطر نشان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان که 50 درصد مسئولیت وی در حوزه جوانان است، باید این قشر را گرد هم آورده و مطالبات و سلیقه آنان را در خصوص برنامه ریزی ها مطلع شود.
درویش امیری بزرگترین و مهمترین مسئولیت تمام مدیران در قوه مجریه، قضائیه و نهادهای اجرایی کشور را ایجاد امید و نشاط در میان جوانان و جلوگیری از ناامیدی آنان اعلام کرد.
استاندار زنجان فراهم سازی زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را از دیگر رسالت های مسئولان و مدیران خواند و خواستار توجه آنان به موضوع مدیریت سلامت جوانان شد.
وی خواستار توجه به سبک زندگی سالم جوانان شد و تحقق این مباحث را اقدامی ارزشمند در حوزه جوانان برشمرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان هم در این جلسه به فعالیت تشکل های مردم نهاد جوانان اشاره کرد و از وجود 63 سمن در استان خبر داد.
علی جوان افزود: 26 سمن در حوزه فرهنگی، 26 مورد زمینه اجتماعی و 11 فقره در حوزه علمی و پژوهشی فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: 51 سمن در شهرستان زنجان، 2 سمن در ابهر، چهار مورد در خرمدره، یک مورد در خدابنده، یک مورد در ماهنشان، 2 فقره در سلطانیه و 2 فقره در طارم فعالیت می کنند و شهرستان ایجاد فاقد سمن است.
در پایان این جلسه استاندار زنجان خواستار حضور 6 نفر از جوانان نمونه استان به عنوان عضو ستاد ساماندهی جوانان در این جلسه شد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.