ایرج دست‌نشان روز یکشنبه درجلسه کمیته حمل ونقل و سوخت ویژه اربعین استان زنجان افزود: برای برقراری نظم در تردد و رفاه حال زائران اربعین حسینی و طبق مصوبه ستاد اربعین، ورود زائران اربعین حسینی استان های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، سمنان، همدان، کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و همچنین زائران اتباع خارجی به کربلای معلی از مرز رسمی خسروی انجام می شود.
وی تاکید کرد: از حداکثر امکانات ناوگان اتوبوسرانی استان زنجان برای ‌انتقال زائران اربعین استفاده می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طبق مصوبه ابلاغی ستاد اربعین به همه استان‌ها، زائران برای بازگشت از کربلای معلا به کشور باید از مرز خسروی وارد ایران شوند و در این باره هیچ‌ استثنائی وجود ندارد.
دست نشان تاکید کرد: بر اساس مهر مندرج در روادید زائر نمی‌تواند از مرز دیگری وارد یا خارج شود چرا که هیچ‌گونه سرویسی برای دسترسی به سایر مرزها در استان‌های سراسر کشور پیش‌بینی نشده است.
به گزارش ایرنا، وی اظهارکرد: اربعین سال گذشته 11 هزار و 685 زائر و عزادار اباعبدالله الحسین(ع) از استان زنجان با 331 دستگاه به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه منتقل شده بودند.
علاوه بر این زائران، یکهزار و 371 زائر دیگر نیز با 46 دستگاه وسیله نقلیه از این استان به طور مستقیم به نجف اشرف اعزام شده بودند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.