به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسیح الله میرزایی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر، با تشکر و تجلیل از حضور گسترده مردم عاشورایی استان در هیات های مذهبی و دسته های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان، افزود: در روز عاشورا تمام فضایل در عالی ترین رتبه تجلی پیدا کرد و نباید از ولایت پذیری اصحاب، صبر امام بر مصیبت، عزت و آزادگی امام حسین (ع) در مقابل دشمن و اهتمام ویژه آن حضرت به فریضه ی نماز و امربه معروف و نهی از منکر و به تلاوت قرآن و دعا و استغفار و توبه پذیری و شجاعت امام حسین(ع) در روز عاشورا غفلت شود.
وی با انتقاد از برخی مادحین و خطباء، اظهار کرد: یکی از مظلومیت های نهضت امام حسین (ع) تمرکز برخی از مادحین و منبری ها بر صفحه ترحم آور واقعه عاشوراست و متأسفانه مدتی است تلاش شده بدون معرفی ابعاد نهضت حسینی از مردم اشک چشم گرفته شود و به جنبه های اخلاقی و قهرمانی نهضت که از علل ماندگاری آن است کمتر پرداخته شود.
وی بیان کرد: در موردنفاق، دنیازدگی، غفلت و منشأ ددمنشی لشگریان یزید بصورت تحلیلی بحث نمی شود و متاسفانه امروزه منشا مشکلات جوامع بشری غفلت از این آموزه های مهم دینی است.
امام جمعه موقت ابهر تاکید کرد: طبق مضمون زیارت اربعین، امام حسین(ع) خون قلبش را داد تا ما را از جهالت و حیرت گمراهی نجات پیدا کنیم و اگر این امر تحقق پیدا نکند ما هیچ بهره ای از نهضت امام حسین(ع) نبرده و پیام آن امام بزرگوار را در روز عاشورا درک نکرده ایم.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: ماه محرم و صفر یک فرصت مناسب و مغتنم برای نشر معارف دینی و تشریح ابعاد نهضت عاشورای حضرت اباعبدالحسین (ع) است که باید اندیشمندان، خطباء و مادحین با سلاح قلم، خطابه و شعر اهداف و آرمان های متعالی نهضت حسینی را به گوش نسل جوان و جهانیان برسانند.
امام جمعه موقت ابهر با تبریک هفته ناجا و تقدیر از زحمات شبانه روزی عزیزان خدوم نیروی انتظامی ابراز کرد: نیروی انتظامی ملجأ و پناهگاه مردم است وسربازان به اذن خداوند دژمردم، زینت زمامداران، مایه عزت دین و امنیت هستند و کار شهروندان جز به آنان استوار نمی شود.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.