به گزارش ایرنا ، دکتر صدیقه دهنایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: کلینیک پزشکی ورزشی زنجان در بخش های مختلف اعم از توانبخشی و فیزیوتراپی ، ماساژ ، معاینات پزشکی ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ، به ورزشکاران مراجعه کننده خدمات تخصصی ارایه می دهد.
وی اظهار کرد: تلاش می شود 95 درصد از خدمات درمانی ورزشکاران آسیب دیده از جمله فیزیوتراپی در کلینیک زنجان انجام شود تا این ورزشکاران برای دریافت خدمات اسیر و سرگردان نشده و در صورت نیاز مراجعه به تهران نیز این هیات تمام هزینه ها درمانی آنان را پرداخت خواهد کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ماساژهای غیر علمی افزایش یافته است، تصریح کرد: ماساژ غیراصولی، آسیب جدی به افراد وارد می کند و به همین دلیل مراکز فاقد مجوز ارایه خدمات درمانی ورزشی باید تعطیل شوند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان با تاکید براینکه ورزشکاران باید بیمه ورزشی را جدی تر بگیرند گفت: ورزشکاران باید تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گیرند تا بتوانند به هنگام حوادث و آسیب های احتمالی از ظرفیت و مزایای آن بهره مند شوند.
دهنایی، آگاهی ورزشکاران در خصوص مزایای کارت بیمه ورزشی را ضروری خواند و افزود: هیات پزشکی ورزشی خود را موظف به ارایه خدمات درمانی مطلوب و مناسب به ورزشکاران می داند و امید است تعامل و همکاری هیات ها و باشگاه های ورزشی با این هیات که با سلامت ورزشکاران سر و کار دارد بهتر و بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه هیات ها و باشگاه های ورزشی باید به سلامت، بهداشت و بیمه کردن ورزشکاران خود توجه جدی داشته باشند تاکید کرد: آگاه نبودن ورزشکاران از مزایای کارت بیمه ورزشی باعث شده است تا آمار ورزشکاران بیمه شده در حد انتظار بالا نرود که به حتم با تلاش هیات پزشکی ورزشی، هیات های ورزشی و باشگاه داران می توان به هدف مورد نظر رسید.
دهنایی ادامه داد: بیمه ورزشی ورزشکاران از امسال به صورت سالانه شده است و هزینه های درمانی هرگونه آسیب به آنان تا سقف تعرفه تعیین شده از سوی فدراسیون هیات پزشکی ورزشی پرداخت می شود.
وی بازرسی از باشگاه های ورزشی را ضروری خواند و یادآور شد: در این خصوص منشوری با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، اماکن، نیروی انتظامی و بهداشت و درمان استان به تصویب رسیده است و بر این اساس در نظر است به صورت اجباری در تمام باشگاه ها در مقابل چشم ورزشکاران قرار داده شود تا میزان تخلفات که به ضرر و آسیب این عزیزان است به حداقل برسد.
دهنایی با بیان اینکه بازرسی از باشگاه ها به صورت نامحسوس انجام می شود و هر باشگاهی که تخلف کرده باشد طبق ادله و اسناد و بدون هیچ اغماضی پلمپ خواهد شد، افزود: ارایه برنامه غذایی به ورزشکاران نیز باید توسط متخصص طب ورزشی صورت گیرد که در غیر این صورت اگر به ورزشکاری آسیبی وارد شود مسئولان باشگاه ها باید پاسخگو باشند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان به ورزشکاران بیمه شده ورزشی این استان اشاره کرد و گفت: در 6 ماه نخست سالجاری در مجموع 37 هزار و 592 نفر در زنجان تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته اند که 13 هزار و 474 نفر آنان بانوان هستند و مابقی را نیز مردان تشکیل می دهد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 7 درصد افزایش نشان می دهد.
دهنایی با بیان اینکه هزینه دریافت کارت بیمه ورزشی در شهرها 150 هزار ریال و در روستاها 100 هزار ریال است افزود: هیات پزشکی ورزشی زنجان در 6 ماه نخست امسال به 224 نفر آسیب دیده ورزشی، خدمات ارایه داد که به همین منظور مبلغ 957 میلیون و 673 هزار ریال هزینه شد.
به گزارش ایرنا، کلینیک هیات پزشکی ورزشی شهر زنجان در میدان درالقرآن کریم زنجان - جنب بانک پارسیان، واقع است و با تعیین وقت قبلی به جامعه هدف ارایه خدمات درمانی می دهد.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.