به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی شامگاه چهارشنبه در همایش هیات های مذهبی شهرستان ابهر، افزود: روحانیان و مداحان برای تاثیر گذار بودن، پیش از نصیحت و هدایت دیگران ابتدا به خودسازی بپردازند و از اخلاق خود مراقبت کنند چراکه مداحی که با نماز قطع رابطه کرده باشد سخنش به دل نمی نشیند.
وی با اشاره به اینکه مداح نباید به فکر پر کردن جیب باشد، یادآور شد: مداح باید اهل دل باشد، البته مردم نیز نباید از امور مادی آنها غافل باشند.
حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر حفظ اصالت مراسم های عزاداری سالار شهیدان، ابراز کرد: عزاداری سنتی بسیار زیباست به ویژه صبح روضه که در شهرستان ابهر از آیین های عزاداری است.
وی افزود: شایسته است علاوه بر محرم و عزاداری امام حسین(ع) در روز شهادت همه ائمه اطهار(ع) مداحان و روحانیان اعلان عزا و عزاداری کنند.
امام جمعه ابهر بر اجتماع بزرگ عزاداران امام حسین(ع) در عصر تاسوعا که همه ساله در شهرستان ابهر به صورت متمرکز برگزار می شود تاکید کرد و همه هیات ها را به حضور در این مراسم که نماد اتحاد و وحدت است دعوت کرد.
وی با اشاره به برخی انحرافات و بدعت های غلط در مراسم های عزاداری خواستار فرهنگ سازی در این موضوعات شد که بهتر است در عزاداری ها از پرچم های مذهبی و اشک ماتم ریختن در عزای امام حسین(ع) و مداحان از شعرهای انقلابی که عظمت اهل بیت(ع) را بالا می برند استفاده کنند.
امام جمعه ابهر افزود: قمه زنی یک بدعت بسیار غلط است و دشمنان با سوء استفاده از این انحرافات، تصویر خشنی از شیعیان به دنیا مخابره می کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمن از هر فرصت و ابزاری برای ضربه زدن غافل نیست، خاطرنشان کرد: افراد نسبت به توزیع غذاهای نذری توسط افراد ناشناس در بین هیات ها و مردم هشیار باشند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از کتاب 'هدیه پویا' با موضوع شعر آیینی و مذهبی رونمایی شد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.