به گزارش ایرنا، غلامحسین جمیلی روز دوشنبه در دیدار با هیات تجاری استان ساووی جنوبی فنلاند افزود: بخش خصوصی در استان زنجان می تواند در زمینه صنعت چوب، شیلات، نساجی، تبادل دانشجوی مدارس کسب و کار، انتقال روش های آموزشی و سایر حوزه هایی که ظرفیت دارد، با تجار فنلاندی همکاری کند.
جمیلی تاکید کرد: از هیات فنلادی می خواهیم تا زمینه را برای ایجاد دفاتر تجاری خرد، جهت عرضه محصولات با کیفیت مرغوب ایرانی فراهم کند.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه همکاری های اقتصادی زمینه ساز گسترش روابط بین 2 کشور در سایر حوزه ها می شود، گفت: سفارت فنلاند تعامل خوبی با هیات های تجاری ایران دارد.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه اقتصادی 2 استان زنجان و ساووی جنوبی در سال گذشته افزود: حضور هیات فنلاندی در زنجان نشانگر آغاز گسترش همکاری های اقتصادی در بخش خصوصی است.
جمیلی با تشریح پیشنهادهای تجاری هیات ایرانی به هیات فنلاندی، تصریح کرد: با توجه به لزوم تقویت فرآورده های چوبی در استان زنجان، هیات فنلاندی می تواند کارخانه این فرآورده را در زنجان احداث کند.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان افزود: اتاق بازگانی ایران می تواند سرمایه گذار این پروژه را برای همکاری جهت احداث کارخانه فرآورده های چوبی فنلاند در ایران معرفی کند.
به گزارش ایرنا، فنلاند یک اقتصاد ترکیبی بسیار صنعتی دارد که سرانه درآمد آن هم ‌سطح دیگر کشورهای اروپای غربی نظیر فرانسه، آلمان، سوئد و بریتانیاست.
جمهوری فنلاند کشوری است در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا، با جمعیتی ۵٫۴ میلیون نفر و پایتخت آن هلسینکی است.
حدود یک میلیون نفر از جمعیت کشور در منطقه کلان‌شهری هلسینکی زندگی می‌کنند و واحد پول این کشور یورو است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.