حسن یاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نهمین عمل پیوند کلیه 19 شهریور سال‌جاری در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی با موفقیت انجام شد و این روند همچنان ادامه دارد.
وی یادآوری کرد: بیشترین رده سنی بیماران تحت عمل پیوند کلیه 40 تا 50 سال بوده و می توان گفت در صورت وجود عضو پیوندی ماهانه یک عمل جراحی انجام می شود.
یاری افزود: هم اکنون شرایط بسیار خوبی برای انجام عمل جراحی پیوند کلیه در این استان فراهم شده و بیماران نیازمند می توانند بدون تحمل رنج و مشقت و هزینه سفر به سایر مناطق کشور در این مرکز تحت عمل پیوند عضو قرار گیرند.
وی ابراز کرد: البته بیمارانی نیز وجود دارد که برای عمل پیوند کلیه به پایتخت مراجعه می کنند و این حق انتخاب برای متقاضیان وجود دارد.
این فوق تخصص کلیه افزود: درصد موفقیت عمل جراحی پیوند کلیه تابع شرایط مختلفی است که قبل انجام این عمل، بیمار دریافت کننده از شرایط گوناگون مورد بررسی و آزمایش های متعدد انجام می گیرد.
وی بیان کرد: یکی از فاکتورهای مهم در انجام این نوع عمل سن است، هر چه سن بالاتر باشد، پیوند کلیه به مراتب در شرایط سخت تری انجام می گیرد و از سوی دیگر موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که هزینه های مربوط به عمل جراحی پیوند کلیه به صورت دولتی پرداخت می شود.
یاری افزود: انجام عمل پیوند کلیه در این استان امری دشوار تصور می شد، این در حالی است که از زمان آغاز به کار این واحد در مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان با وجود کادر مجرب روند روبه رشدی را طی می کند.
وی اظهار کرد: این استان با وجود امکانات فعلی نیز شرایط لازم برای پیوند کلیه از عضو بیمار مرگ مغزی در این استان را دارد و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
یاری خاطرنشان کرد: بر این اساس در صورت همکاری دستگاه های مربوطه از قبیل دانشگاه علوم پزشکی می توان از عضو بیماران مرگ مغزی (کلیه) نیز برای بیماران نیازمند استفاده کرد که البته این مهم تابع مهیا کردن شرایط لازم دیگر از قبل اعزام اعضای دیگر مرگ مغزی با آمبولانس های مجهز و حتی بالگرد به پایتخت است.
به گزارش ایرنا، بخش پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان 22 آبان 94 به بهره‌برداری رسید.
بر اساس اعلام مدیر انجمن بیماری های کلیوی استان زنجان هم اکنون از مجموع 360بیمار دیالیزی این استان 200 نفر در انتظار پیوند کلیه هستند.
به گفته وی، تاکنون برای یکهزار و 600 بیمار دیالیزی استان پرونده تشکیل شده است که یک هزار و 200 نفر با پیوند کلیه، مراقبت و پیشگیری در چرخه زندگی عادی قرار گرفته اند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.