به گزارش ایرنا ، اسدالله درویش امیری روز دوشنبه در جمع تعاونگران استان زنجان افزود: تعاونی ها می توانند سرمایه های کوچک و خرد مردم را جمع کرده و بنگاه اقتصادی بزرگ راه اندازی و فعال کنند.
وی خاطر نشان کرد: 85 درصد افراد در جامعه توان راه اندازی بنگاه اقتصادی بزرگ را به شکل انفرادی ندارند، در حالی که در کنار همدیگر و در قالب یک تعاونی می توانند چنین اقدامی را انجام دهند.
درویش امیری ادامه داد: هم اکنون از میان چهار هزار تعاونی حاضر در این استان، فقط یکهزار و 100 مورد فعال است اما در صورت بررسی مشخص خواهد شد که فقط 50 درصد آنها فعالیت موثر دارند.
استاندار زنجان تاکید کرد: در صورتی که پای مشارکت مردم بایستیم، می توانیم درست عمل کنیم و برنامه ریزی صحیحی برای توسعه اقتصادی داشته باشیم.
وی بر لزوم فعال سازی ظرفیت تعاونی ها در زمینه تولید محصولات کشاورزی تاکید و اضافه کرد: در صورتی که اقتصاد تعاونی شکل بگیرد، سرمایه های اندک در کنار هم می توانند تبدیل به بنگاه اقتصادی بزرگ شوند و در کنار کاهش هزینه های خرد، زمینه را برای ایجاد کسب و کار پایدار و مستمر ایجاد کنند.
درویش امیری به آخرین وضعیت رسیدگی به تعاونی مسکن که اقدام به خرید زمین در خارج از محدوده شهری کرده اند و تعیین تکلیف سرمایه های اعضای آن اشاره کرد و گفت: این موضوع در شورای عالی شهرسازی کشور مطرح شد و شورا اعلام کرد که به علت وجود بیش از 20 هزار واحد مسکونی ساخته نشده و پنج هزار قطعه زمین بلاتکلیف در شهر زنجان امکان افزایش محدوده این شهر وجود ندارد.
استاندار زنجان رکود 28 ساله سرمایه اعضای تعاونی مسکن علوم پزشکی را قابل توجه خواند و گفت: وضعیت سرمایه این اعضا باید تعیین تکلیف شود.
13 شهریور در تقویم ملی به نام روز تعاون نامگذاری شده و به همین مناسبت 100 نفر از تعاونگران استان زنجان به دیدار استاندار رفته بودند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.