به گزارش خبرآنلاین؛ محمد محب خدایی در بازدید از موزه مردان نمکی در عمارت ذوالفقاری زنجان اظهار کرد: زنده بودن یک اصالت وابسته به در جریان بودن آن است که این اصالت در عین حال می تواند علاوه بر ارائه تصویر هویتی، در بخش درآمدزایی نیز مثمرثمر باشد.
وی با اشاره به اینکه ورود یک گردشگر به کشور، ارزش ریالی معادل فروش 30 بشکه نفت خام در روز را دارد، یادآور شد: در مبحث ارزآوری جذب گردشگر، باید به این نکته توجه کرد که با جذب یک گردشگر و بدون اینکه دارایی از کشور خارج شود، ارزآوری خوبی حاصل می شود و بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع، همه مسئولین در تمامی استان های کشور باید به منظور ایجاد زیرساخت در راستای جذب گردشگر به کشور تلاش کنند.
این مقام مسئول ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت در حوزه گردشگری، افزود: جوانانی که حوزه گردشگری را برای فعالیت انتخاب می کنند، باید به این موضوع توجه نمایند که حوزه گردشگری، اصالت و آینده آنهاست و با توجه به اینکه فعالان این حوزه یک تاریخ را انتقال می دهند، متوجه این موضوع باشند که حوزه کاری آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
محب خدایی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره آش در استان زنجان یک الگوی خوب برای سایر استان هاست، تأکید کرد: باید در کشور همه روزه شاهد برگزاری جشنواره های این چنینی در همه استان ها بود و با تفکر بیشتر در نحوه برنامه ریزی داشته هایمان، یک توسعه متوازن در حوزه گردشگری ایجاد کرد؛ چرا که این امر موجب رونق اقتصادی در کشور خواهد شد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: برگزاری جشنواره های این چنینی موجب می شود تا همه استعدادها کنار هم قرار بگیرند و سازمان میراث فرهنگی نیز به منزله یک مرکز ثقل، موجب تبلور این استعدادها در کنار یکدیگر می شود.
وی با بیان اینکه مساله توریسم مذهبی در استان زنجان، یکی از برنامه های مناسبی است که باید توجه جدی به آن شود، گفت: اعتقاد داریم که همه استان ها باید ظرفیت های گردشگری خود را شناسایی کرده و در آن زمینه برنامه ریزی های لازم را داشته باشند؛ البته نباید به این موضوع بی توجه بود که استان ها باید در جهت توسعه متوازن همه بخش ها تلاش های لازم را انجام دهند.
این مقام مسئول با اشاره به تبدیل خانه های سنتی به فضاهای اقامتی که بیان کننده زندگی عادی مردم ایران است، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع، گردشگران خارجی می خواهند از زندگی عادی مردم در طول تاریخ و حتی دوران معاصر، برداشتی داشته باشند و به دنبال اقامت در هتل های مدرن و به روز نیستند، بنابراین ضروری است در بسیاری مواقع خانه های سنتی موجود در شهرها تبدیل به مراکز اقامتی شوند تا بتوانند تصویر مناسبی از زندگی روزمره مردم به گردشگران خارجی ارائه دهند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 731828
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.