هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهر هیدج قابلیت های بسیار بالایی برای ایجاد شهر بدون مددجو دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب و فعالیت اثربخش در این حوزه و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این شهر زمینه تحقق آن در سال جاری را فراهم کرد.
وی اظهار کرد: استفاده از مشارکت و ظرفیت خیرین و به‌ ویژه بهره‌گیری از ظرفیت 2 واحد نیکوکاری و واگذاری امور به آنها از راهکارهای مهم تحقق این مهم است.
صفری افزود: هدف از بررسی وضعیت شهرستانها دستیابی به فهم و زبان مشترک در حوزه خدمت‌رسانی اثربخش به خانواده‌های تحت حمایت است.
وی بیان کرد: شهرستانها خط مقدم اجرای برنامه‌های کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف قرار دارند و با تحلیل و ارزیابی فعالیت‌های انجام‌شده در بخش‌های اجرایی خلاء های موجود شناسایی و نسبت به برطرف کردن موانع اقدام می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: ارزیابی فعالیت‌های شهرستانها در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف موجب تقویت گفتمان فقرزدایی در سطوح اجرایی شده و بهبود مستمر در فعالیت ها به وقوع می پیوندد.
وی اظهار کرد: با همدلی و تعامل و هم‌افزایی در بخش‌های مختلف توسعه متوازن در کارها شکل‌گرفته و عملکرد این اداره کل در بخش های مختلف موجب شیرین‌تر شدن ذائقه دهک‌های پایین جامعه می‌شود.
صفری خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بومی در حوزه خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت و ارائه طرح‌های نو و بدیع در حوزه‌های مختلف موجب می‌شود خدمات قابل‌توجهی به نیازمندان ارائه شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
هم اکنون شهر هیدج 220 مددجو تحت پوشش کمیته امداد دارد.
این شهر با حدود 13 هزار نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان ابهر در 75 کیلومتری شرق استان زنجان واقع شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.