اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: مجموع 6 نیروگاه کوچک پیش بینی شده در برش استانی برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ، در مجموع 24 مگاوات برق تولید می کند در حالی که میزان انرژی تولید شده سه نیروگاه جدید در این استان به سه هزار مگاوات می رسد.
وی یادآورشد: احداث سه نیروگاه و تکمیل نیروگاه چهارم ، با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود و زمانی که جزء پروژه های اقتصاد مقاومتی باشد ، می تواند از امتیازات ویژه فاینانس ، تسهیلات ریالی و ارزی استفاده کند و نظام اداری به شکل ویژه تری آن را همراهی می کند.
درویش امیری اظهار کرد: بحث تسهیلات یکی از این نیروگاه ها با مشارکت بانک صنعت و معدن حل شده است و بزودی عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری ادامه می یابد.
استاندار زنجان گفت: اصرار بر قرار گرفتن این پروژه ها در مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی برای پیگیری ویژه اجرای آنهاست.
وی تاکید کرد: دستگاه های هنوز موفق به دریافت پاسخ در خصوص جزئیات برش استانی برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی نشده اند، پیگیری لازم را در دستور کار داشته باشند.
درویش امیری خاطر نشان کرد: 90 هزار شغل از طرح جامع اشتغال کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیش بینی شده است و لازم است مسئولان زنجانی برای جبران عقب ماندگی های گذشته و تحقق تعهدات سال جاری، به شکل ویژه تری پیگیر برنامه های این بخش باشند.
استاندار زنجان به مصوبه اجرا و تکمیل پروژه تفریحی و گردشگری زنجانرود در شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: این پروژه اهمیت بالایی برای شهرستان و استان دارد و باید ساماندهی و تکمیل آن در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد.
وی به رد رشوه 10 درصدی از کل 32 کیلوگرم طلای قاچاق از سوی ماموران انتظامی اشاره کرد و این رفتار را نشاندهنده تعهد و مسئولیت شناسی نیروهای پلیس برشمرد.
درویش امیری از ورود دانشگاه زنجان برای بررسی علمی پروژه های دانش بنیان برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و ادامه داد: ورود دانشگاه به این عرصه در کیفیت بخشی به اجرای پروژه ها و شناسایی مشکلات بخش های مختلف می تواند موثر باشد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: بناست برنامه های دانش بنیان در ستاد اقتصاد مقاومتی با رویکرد بهره گیری از توانمندی مراکز آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار گیرد.
شهرام طهماسبی اجرای این مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را برعلمی کردن فرآیند اجرای برنامه های این ستاد موثر خواند و آن را زمینه ساز نزدیکی حوزه آموزش و پژوهش به عرصه عمل، اشتغال و تولید اعلام کرد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.