به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید یونس شبیری در خطبه های نماز جمعه شهر صائین قلعه، اظهار کرد: در میان افراد انقلابی 2 دیدگاه حاکم است که یکی از این دیدگاه ها معتقد است انقلاب برای گذشته و مبارزه با طاغوت است و در زمان حاضر دیگر بحث انقلابی مطرح نیست و در واقع بسیاری از افرادی که بعد از انقلاب به دنیا آمده اند انقلاب را نمی شناسند.
وی افزود: دیدگاه دوم نسبت به انقلاب نگاهی روندی و فرآیندی شامل 5 مرحله دارد، اول سرنگونی طاغوت، دوم تشکیل نظام، سوم تشکیل دولت، چهارم شکل دهی جامعه اسلامی و پنجم شکل دهی آن در گستره جهانی است.
امام جمعه موقت صائین قلعه خاطرنشان کرد: در دیدگاه دوم که مطابق با نظر مقام معظم رهبری است افراد باید با فکر و گفتمان انقلابی حرکت کنند و افراد انقلابی با این شاخص ها بررسی می شوند که انقلابی هستند یا نه.
وی تصریح کرد: ظهور و بروز انقلابی گری در معیشت، اقتصاد و اشتغال جوانان باید بارز باشد و طبق دیدگاه دوم انقلابی گری که طبق اقتصاد مقاومتی، تکیه به ظرفیت های طبیعی کشور، تقویت تولید داخلی و اقتصاد دانش بنیان، کسب موقعیت های جهانی در اقتصاد جهانی مانند ژاپن و چین است و اگر به این موارد عمل نشود پایه های اقتصاد از بین می رود.
حجت الاسلام شبیری خاطرنشان کرد: اگر در اقتصاد بر اساس اصول انقلابی عمل نکنیم تا آخر عقب می مانیم.
وی با اشاره به دیدگاه غیر انقلابی در اقتصاد یادآور شد: برخی براساس این دیدگاه تصور می کنند باید در اقتصاد جهانی ادغام و به آن تکیه شود و به شرکت های بیگانه امتیاز دهند و نفت خام و مواد معدنی را بدون فرآوری و ایجاد ارزش افزوده عرضه و صادر کنند و نگاهی التماسی برای درخواست کمک از دیگر دولت ها داشته باشند.
امام جمعه موقت صائین قلعه افزود: نگاه این افراد به اقتصاد مقاومتی شعار گونه است و تصور می کنند بدون تکیه به اقتصاد جهانی موفق نمی شوند و راه اندازی مجدد کارخانه ها را حرف بی پایه ای می دانند که با این تفکر قدرت رقابت ما در اقتصاد جهانی مقاومت نخواهد کرد.
وی با اشاره به اجلاس منافقان در فرانسه، تاکید کرد: رویکرد فرانسه و کشورهای اروپایی به حقوق بشر نگاهی دوگانه است و از سرکرده گروهی که 18 هزار نفر از هموطنان ما را به خاک و خون کشیدند تجلیل می کنند و در مقابل سپاه را که کشورهای ظلم دیده مانند سوریه، عراق و لبنان از آن درخواست و طلب کمک برای مقابله با وحشی گری داعش کرده بودند، متهم به ترور می کنند.
حجت الاسلام شبیری با اشاره به نقش پررنگ گروه منافقین در فتنه 88، بیان کرد: این رفتارها نمونه هایی از حقوق بشر آمریکایی است.
وی تصریح کرد: در جنگ نرم 'مادر' را به عنوان پایه و ریشه نظام اسلامی هدف قرار داده اند و اگر مردم از عفاف خارج شده و غبارآلود شوند بسیاری از سنگرهای نظام اسلامی برهم می ریزد و در گذشته در مسجد گوهرشاد اقدام به کشف حجاب از بانوان کردند و امروز نیز با نفوذ در حوزه های تصمیم گیری قصد دارند پایبندی بانوان به حجاب را سست کنند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.