به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه صنعت و معدن، نخستین مولفه توسعه زنجان است، افزود: باید حداکثر بهره را از این ظرفیت در مسیر توسعه و پیشرفت استان بگیریم.
وی ادامه داد: اگر چه کارهای خوبی توسط دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در زمینه توسعه شرکت های دانش بینان انجام شده است ولی انتظار از این دانشگاه بالا است.
درویش امیری اظهار کرد: در زمان حاضر کمتر از یک درصد شرکت های دانش بنیان کشور در استان زنجان واقع هستند که این میزان بسیار کم است و سهم استان باید خیلی بیشتر از این ها باشد.
وی افزود: پایین بودن تعداد شرکت های دانش بنیان در استان نیاز به بررسی دارد تا اشکالات موضوع مشخص و برطرف شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2هزار و958 شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال هستند که سهم استان زنجان از این تعداد، 28 شرکت است.
استاندار زنجان به اهمیت و لزوم حضور شرکت های دانش بنیان در واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: این تلاش ها و زحماتی که در حوزه شرکت های دانش بنیان کشیده می شود باید در جایی مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی از روال همیشگی و روزمره نظام اداری باید بیرون بیاییم و کارهای اساسی و موثر تری را با سرعت بیشتر انجام دهیم.
درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص صنعت کفش هیدج گفت: نزدیک به نیم قرن سابقه تولید کفش در این شهر باید زمینه برند شدن آن را فراهم می کرد و لی با وجود این ظرفیت، هنوز نتوانستیم خودمان را با یک ' برند' معرفی کنیم و در کشور شهرتی در حوزه تولید کفش کشب نماییم.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی و مسئول باید اشکال کار را پیدا کنند و به کمک تولید کنندگان کفش در هیدج بیایند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 140 واحد تولید کفش در شهر هیدج فعال است که زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را در این صنعت فراهم کرده است.
استاندار زنجان گفت: متاسفانه ما در استان در هر سه خوشه فرش، چاقو و کفش نتوانسته ایم برندسازی کنیم.
خوشه به منظومه فعال از یک گرایش کسب و کار گفته می شود که در یک منطقه جغرافیایی متمرکز شده باشد.
درویش امیری در بخش پایانی سخنان خود به عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از مجموع 833 مصوبه این ستاد ، 85 درصد آنها عملیاتی شدند و 13 درصد دیگر نیز در حال اجرا هستند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.